Led Info

Jansson_

Välkänd medlem
11 jul 2007
110
0
6
Sörmjöle :)
tyvärr så sviker klubb skotern oss så sträckan yttersjö-sörmjöle, sörmjöle Hörnefors Kmr inte vara sladdad i helgen 13-14 feb
 

peter02

Välkänd medlem
30 jan 2010
174
1
6
Umeå (stöcke)
Såg idag att leden i stöcksjö mot stan är sladdad och fin! känns ju bra inför nästa helg när den kommer bli väl använd! hoppas alla runt omkring sladdar så det hinner sätta sej ordentligt till skotervisningen på STRÖMPILEN den 27e
 
Reactions: Silly Bear

Jansson_

Välkänd medlem
11 jul 2007
110
0
6
Sörmjöle :)
Ja de är härligt när alla leder är sladdade men tyvärr så blir ingen skoter visning av då kommunen inte ville ge tillstånd till detta
 

alidhojd

Aktiv medlem
28 aug 2004
84
1
8
peter du verkar ju ha koll på lederna, kan jag köra från umeå till mina föräldrar i norrmjöle? och om jag ställer bil och släp i norrmjöle kan jag ta mig till hörnefors?
 

peter02

Välkänd medlem
30 jan 2010
174
1
6
Umeå (stöcke)
Vars i Umeå tänker du köra från då?
Från Stöcksjö finns leden skyltat till Hörnefors, tycker att det borde finnas en avstickare till norrmjöle nånstans .
Men bra med frågor ang lederna. Hoppas bara på fler svar så vi får användning för forumet på allvar =)
 

peter02

Välkänd medlem
30 jan 2010
174
1
6
Umeå (stöcke)
var och gjorde en tur idag, bitvis är leden godkänd men flesta ställen så är det skrämmande dåligt. skulle verkligen behöva fler skotersladdar i bruk!
 

peter02

Välkänd medlem
30 jan 2010
174
1
6
Umeå (stöcke)
Nu har jag sladdat en förstagång. körde från stöcke - västerfjärden, krävs ganska mycke jobb innan de liknar nått men jag kör på och hoppas på fina leder!
 

peter02

Välkänd medlem
30 jan 2010
174
1
6
Umeå (stöcke)
Nån som är sugen på att åka ut och kryssa lite leder? dåliga markerade leder så att sätta upp några X gör susen! har hört att dom växer inte på träd än så man måste sätta upp dom själv!
 

peter02

Välkänd medlem
30 jan 2010
174
1
6
Umeå (stöcke)
har sladdat idag i byn och mot bussjö! satan vad dålig leden var dit..men bra vart det hoppas jag! körde ner till västerfjärn-genom stöcke-stöcksjö-stöcke-bussjö.
Var ute i 2,5 timmar. Hoppas att de fryser på lite nu!
 

peter02

Välkänd medlem
30 jan 2010
174
1
6
Umeå (stöcke)
Här är det inte många som kommenterar! Men jag pratar mycke så då kan jag skriva mycket också :becky:

Har sladdat nu ikväll,kom ganska mycke snö under en timme,såg knappt 10m framför mej när man körde på öppna fält så jag försökte hålla mej inne skogen ikväll. Hoppas nu att de fryser på lite grann.
En riktig fastkörning vart det,konstigt nog smakar ölen så mycke godare när man kommer hem när man har arbetat sej svettig efter leden!:nod:
 

RickeV

Aktiv medlem
26 jan 2009
68
0
6
Vännäs
www.vssk.nu
Jo det gäller att ställa in något i kylen så man har en kall och god belöning som väntar när man kommer hem efter en kvälls sladdande, brukar smaka extra gott när man vet att man utfört ett behövligt jobb :smile1:

/Rickard
 

peter02

Välkänd medlem
30 jan 2010
174
1
6
Umeå (stöcke)
hej! nån som vet om man tar leden från stöcksjö - hörnefors om man kommer ut lämpligt så man kan tanka i i hörnefors?
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Någon som vet hur lederna går från Röbäck till klockarbäcken?

Tänkte ut och prova köra lite runt Umeå iår, skulle göra det redan förra året men skotern stod mest trasig i garaget