Led eller farbar sträckning från Ås - Jämtland?

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
nja,ska man dit så ska man åka skoter annars så får de va :)
Vi får se hur det blir,har som sagt inte bestämt mig än,ja e ju den som kan åka skoter själv me,lugnast så

så de märks om man kommer dit :)
 

Freddson

Välkänd medlem
6 mar 2009
1.018
0
36
Vaplan
Haha.. Klart man blir ju varm av att köra=) kommer inte å
Stå nån iq å blockera vägen för dig i år iaf=)
 

cno1

Rookie sledder
23 jan 2012
14
0
0
Ås
Nu har jag orienterat mig runt lite och jag tror jag har koll på de flesta vägarna!

Dock, ser ni någon på en gammal Venture ute i skogen som verkar vilsen så får ni väl peka mig på rätt väg igen...eller bara stanna å hälsa!
-Tack alla vägvisare där ute som varit till stor hjälp!
 

Larsas

Medlem
18 feb 2021
7
0
1
38
Östersund
Tänkte väcka denna tråd igen... Någon som vet om man kan ta sig ut på någon led eller ner på sjön ifrån Brittsbo/Sånghusvallen?

Finns det några "inofficiella" skoterleder kring dessa områden?
 

Tengil

Välkänd medlem
23 mar 2005
819
48
28
Dvärsätt, Jämtland
Hej, jag vet att det pågår diskussioner med kommunen om detta. Även om jag är engagerad i Krokoms motorklubb och är en av ledskötarna så har jag inte superkoll på just Ås-området. Ta kontakt med klubben eller skicka PM om du vill ha kontaktinformation
 

Adamnsson

Ny medlem
29 okt 2021
1
0
1
33
Sverige
Hej,
Någon som vet hur det går i detta ärende?
Vore grymt om det kunde bli en officiell led från ås/sånghusvallen, stallbacken upp till Krokoms leder.

Har sett att det brukar vara spår över e14 vid potatis lagret och ås korset sen vidare upp över. Har dock aldrig vågat mig på att prova själv :p
 

Ctrlaltf4

Ny medlem
20 nov 2023
1
0
1
43
Birka Strand Ås
Yepp, jag har sökt/läst igenom det mesta tycker jag. Tyvärr inte hittat så mycket mer än att det är på gång med lite leder här i Ås!


-Ja, men för tusan...det klarnar mer och mer! Skall ge mig ut i dagsljus i helgen om det inte blir för jäkla kyligt om snoken. Går jag bet så drar jag iväg ett PM och ber om en guidad tur ;-)

Återigen, tack till er alla för hjälpen...!
/Claes
Hej,
Någon som vet hur det går i detta ärende?
Vore grymt om det kunde bli en officiell led från ås/sånghusvallen, stallbacken upp till Krokoms leder.

Har sett att det brukar vara spår över e14 vid potatis lagret och ås korset sen vidare upp över. Har dock aldrig vågat mig på att prova själv :p
Hej!

Letar skoterled från Birka Strand Ås. Kan väl inte vara omöjligt? Verkar finns något från båtklubben?. Hittade den här gamla tråden så jag gör ett försök. Nyinflyttad så jag vill ogärna reta upp någon markägare eller granne. Finns det någon som har tips?
 

Tengil

Välkänd medlem
23 mar 2005
819
48
28
Dvärsätt, Jämtland
Jag kan inte svara för hur det ser ut i Birka strand med skoterleder, det finns nog inga officiella leder iaf. Men när sjön fryser till kan du köra upp mot Dvärsätt och ansluta till leden som går mot Krokom, Rödön, Östersund osv. Kolla på skoterspår.se där våra leder i Krokoms motorklubb finns med