Leatt Fusion 3.0 SNX?

Psycho Dave

Välkänd medlem
10 nov 2010
717
80
28
Norderåsen
Hallå där i sommarvärmen, snart är det vinter så nu gäller det att börja fundera på det.

Jag kör bara med ryggskydd just nu men då jag har bytt skoter till vintern till lite värre så tänkte jag satsa på ett riktigt skydd för överkroppen.

Det naturliga är att man tittar på en Tekvest Freestyle som det brukar skrivas gott om som kostar ca 2700 kr, och det är nog inget dåligt val. Men vill man gå ett snäpp till i skydd så kan man ju lägga till ett nackskydd (neck brace) som tex Leatt SNX Trophy som går loss på hela 4000 kr.

Men då kommer man till det jag frågar om nu, Leatt Fusion 3.0 SNX är ju ett överkroppsskydd med inbyggt nackskydd, två i en för 4400 kr. Den direkta nackdelen jag ser med den är att den måste bäras utanpå kläderna pga nackskyddet som sitter ihop med västen. Men är det någon som tittat på den, klämt på den, provat den?



 
Last edited:

suregom

Välkänd medlem
14 jul 2009
1.193
69
48
Skellefteå
intressant, spontant känns det som att det lär fastna en del snö runt skyddet när man är ute och busat i snön. Kör själv med någon vanlig leatt skyddsväst innanför jackan och ibland nackskydd utanpå. Kommer nog kännas lite klumpigt till en början jämfort med endast ryggskydd men man vänjer sig fort!
 

Psycho Dave

Välkänd medlem
10 nov 2010
717
80
28
Norderåsen
Ja det är just det där med att ha den utanpå jag drar mig för, går ju inte använda någon ficka på jackan för man vill ju knappast ha något hårt som en mobil mellan kroppen och skyddet. Dessutom måste den av/lättas på för att nå ev ficka.

När jag har tänkt på det ett tag så tittar jag nog vidare efter annat. Bra tanke men funkar nog bättre för cross än skoter.