lastramp för pickup?

oliverandersson

Välkänd medlem
14 jun 2009
2.100
1
36
örnsköldsvik
Någon som har byggt lastramp för skotern till sin pickup? bilen i fråga är en 97:as kingcab 1,5 hyttare, så gärna bilder eller tips om ni har något, suttit och kollat runt på youtube på lite olika lösningar också, problemet är ju att skidorna kommer behöva stå ovanpå hjulhusen.eller sja man bygga ovanpå flaket? tips bilder förslag välkommnas :)
 

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Jag är jävligt sugen på något liknande jag också.. Dock till min Chevrolet S10 Sidestep.. Har haft planer på att bygga något ovanpå, för maskinen är för bred för flaket. 111cm brett är det invändigt.
 

oliverandersson

Välkänd medlem
14 jun 2009
2.100
1
36
örnsköldsvik
har nu kommit fram hur jag ska göra :) om ni kollar på filmen nedan så kommer den bli lite i praktiken som denna, problemet är ju att jag ej får plats med min mellan hjulhusen.

Så kommer bygga upp två skenor, som är lika höga som hjulhusen,och sticker ut lika långt som lemmen nerfälld, och kommer se ut som en U balk längst upp. sedan bygger jag en platå/släde som har samma bredd som flaket invändigt och lika lång som skotern är, under "släden" så kommer jag montera hjul, som då glider i U balken, då kan jag bara dra bak den, sen kommer det ju ungefär fungera som i filmen. hoppas någon hängde med :)
[video=youtube;yRrfFR9fw08]http://www.youtube.com/watch?v=yRrfFR9fw08&feature=related[/video]