Laga sprucket dynöverdrag i Umeåtrakten?

sOFFe

Välkänd medlem
14 jan 2010
174
0
6
Umeå
Jag har just köpt en Ski-Doo Grand Touring -03a och det är en v-formad spricka, typ 10cm lång på sittdelen på dynan. :(

Skulle behöva tips på någon i Umeåtrakten som kan byta ut (helst) eller laga den skadade biten till en rimlig peng.

Någon som har gjort en liknande reparation som har en uppfattning om vad det kan kosta?
 

stormen800

Medlem
29 jan 2010
30
0
1
umeå
tjena soffe! de finns en kille som lagar dynor mittemot ica på hedlunda ligger bara på andra sidan vägen han har "skrädderiet i garage delen där... killen är fruktansvärt duktig och tar kanske 1000-1500 för att sy om hela dynan!
 

Phyxius

Välkänd medlem
2 jan 2007
380
1
16
Västerbotten
F:A Bilklädsel heter firman och han är GRYMT duktig och dessutom billig. Hämtade min dyna där förra veckan och jag är väldigt nöjd med resultatet.
 

sOFFe

Välkänd medlem
14 jan 2010
174
0
6
Umeå
Tack ska ni ha!
Ska man klä av dynan innan eller lämnar man dit hela paketet?
Hur lång tid kan det ta att fixa dynan?
 

sOFFe

Välkänd medlem
14 jan 2010
174
0
6
Umeå
Jag kan ju ta och uppdatera tråden.

Iaf så lämnade jag in dynan i höstas för reparation hos F:A Bilklädsel och han hade den några veckor för att samla på sig några dynor innan han började.

Han bytte ut en del av skumgummin på ovansidan som spruckit där klädseln var trasig och sedan bytte han ut den stora galonbiten i mitten av dynan som var trasig.

500:- kostade det totalt, prisvärt och ser ut som nytt. :)