Laga huv.

seanbanan

Välkänd medlem
8 nov 2008
538
0
16
Haparanda
Tänkte laga min crosshuv men har en fråga innan jag börjar...

Vad är det för material jag ska använda?

Det är en enduro 600sp -01a, tänkte om huven är gjort av nått speciellt material...

:)
 

oliverandersson

Välkänd medlem
14 jun 2009
2.100
1
36
örnsköldsvik
från inasidan kan du ju typ ta glasfiberspackel eller liknande, sen så sprickan som blir från utsidan spcklar du över med pp100(platick pading) ( fel stavat?)
 

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
glasfiberspackel!? han måste ju för guds skull använda glasfiber duk samt harts, så plastar du från insidan och spacklar från utsidan.
 

Blaeckvard

Välkänd medlem
1 dec 2008
598
0
16
Viksjöfors
Ja men om det är en spricka så kan du ju inte bara kleta på massa spackel,
ska det hålla måste du göra stopphål (borra hål i ändarna på sprickan) och sedan v-foga sprickan för att sedan förstärka med glasfiberväv samt glasfiberspackel och avrunda med vanligt polyesterspackel.

Tro mig, jag har jobbat med detta.
 

seanbanan

Välkänd medlem
8 nov 2008
538
0
16
Haparanda
Ja men om det är en spricka så kan du ju inte bara kleta på massa spackel,
ska det hålla måste du göra stopphål (borra hål i ändarna på sprickan) och sedan v-foga sprickan för att sedan förstärka med glasfiberväv samt glasfiberspackel och avrunda med vanligt polyesterspackel.

Tro mig, jag har jobbat med detta.
PRESTO Reparationsset 250 g
Reparationsats för lagning av större rosthål och för laminering. Det elastiska polyesterbindemedlet i kombination med glasfiberväv och glasfiberduk ger mycket bra vidhäftning och beständighet mot såväl mekanisk som kemisk påverkan, såsom bensin, och syralösningar.

Tror du det är nått att satsa på?

eller den här:

POLYESTERSPACKEL 1000G
Ett flexibelt universalspackel för fyllning och utjämning av såväl små som stora ytor. Mjukt och tixotropiskt med hög elasticitet.