Lackera buken pa IQ racing

goliat8

Välkänd medlem
2 nov 2007
585
31
28
Hudiksvall
Nagon som har erfarenhet om det fungerar bra att lackera buken pa IQn racing?
Sitter fargen kvar eller ar det battre o satta dit vinyl?
Ber om ursakt for att inte kan skriva alla bokstaver.

mvh glenn
 

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
Sitter nog varken bättre eller sämre på en iq racing än någon annan skoter. Färgen slits nog ganska fort där kan jag tänka mig om det är lackat...men lackar man som man ska lacka mjuk plast så lär det nog hålla hyfsat, beroende på hur/vart man kör.
 

Blaeckvard

Välkänd medlem
1 dec 2008
598
0
16
Viksjöfors
Iq:n är ju ganska hög fram så det funkar nog skapligt, men det kommer ju garanterat nötas en hel del när skaren ligger mot buken. Testa med en 2k lack och återkom med resultat till sommaren.
 

goliat8

Välkänd medlem
2 nov 2007
585
31
28
Hudiksvall
Okej.
Jag ska vara hemma i 2v snart sa da kommer jag gora ett forsok.
Fargen lossnar nog inte av snon men om man tex kor in i en stubbe sa lare det handa saker.

Ev lagger jag upp en projekttrad som ni kan folja.

Ingen som provat vinyl?
Det tycker jag later vettigt for om man far skador ar det bara o riva bort och dit med nytt..

mvh glenn
 

Hans_J

Välkänd medlem
12 aug 2009
390
0
16
Kör på vinyl! Det håller skitbra och om det nu går sönder är det ju inte särskilt dyrt att köpa nytt.
Använd en hårtork/värmepistol när det svänger mycket osv. Ett annat tips är att använda såpvatten och he över kåpan medans du stryker ut vinylen. KAN dock bli problem om du gör så efterssom bukplasten är ''knottrig'' men du får väll testa med en liten bit först.
 

goliat8

Välkänd medlem
2 nov 2007
585
31
28
Hudiksvall
Kör på vinyl! Det håller skitbra och om det nu går sönder är det ju inte särskilt dyrt att köpa nytt.
Använd en hårtork/värmepistol när det svänger mycket osv. Ett annat tips är att använda såpvatten och he över kåpan medans du stryker ut vinylen. KAN dock bli problem om du gör så efterssom bukplasten är ''knottrig'' men du får väll testa med en liten bit först.
Tackar for tipsen.
Jag aterkommer med resultatet om hur det blev.