lacka om g-type?

MaxPower

Välkänd medlem
1 jan 2000
734
0
16
Umeå Sverige
någon som har lite ideere på snygga färgval?
Tänkte lacka bärarmarna silver och ha resten svart? någon som har lite bilder på omlackade lynx g-type?
 

Perrrr

Välkänd medlem
1 jan 2000
376
0
16
38
Umeå Sverige
Jag har också tänkt lacka om min 500 sp den är ju knallgul så jag har köpt en beg huv som jag har plastat ihop nu, jag plastade igen hålet för orginallyktan och tänker sätta dit 2 små dimljus istället.. Jag funderar också på att lacka helsvart huv, kanske med nåt inslag av silver eller gult någonstans. Funderade också på att lacka trailingarmarna och stagen silver. Men jag tror jag låter bli dom, man vet ju aldrig vad hur nån eventuell framtida köpare vill ha det, för huven är ju bara att skifta tillbaks till orginal. Det är synd att man inte kan med photoshop eller något sådant program, hade ju vart lättare att se hur det kommer bli då. jag har även gjort nya fotstegsförstärkningar som täcker hela fotsteget i aluminium durkplåt så det blev jävligt bra grepp nu och stabilt, så det kan jag verkligen rekomendera.

Angående bilder och tipps skulle jag också vilja ha lite. Men jag har hittat dom här: http://w1.910.telia.com/~u91019409/Skoter/ och den vart ju rätt så snygg. Jag ska fixa bilder på min när den är färdig, om några veckor så jag kan lägga upp dom på nån sida då om du vill se.
/pär
 

MaxPower

Välkänd medlem
1 jan 2000
734
0
16
Umeå Sverige
jo den skotern har jag sett en gång.. det var faktiskt den jag fick ideen om silvriga armar! skitsnyggt!
men visst är det bara en vanlig huv utan ruta samt att det inte är uppsågat för lyse osv?

undra hur mycke han har höjjt boogien?
skulle vara väldigt intressant och se hur han har gjort det?
 

Perrrr

Välkänd medlem
1 jan 2000
376
0
16
38
Umeå Sverige
Jo han har ju använt en helt vanlig huv, en helt ny antar jag. Jag kan då inte se att den är höjd något i boggien? Tycker den verkar vara bultad i samma hål som orginal, dvs just ovanför fotsteget.
Jag hittade en sida där en kille byggt om en ski-doo: http://webpages.charter.net/rotax/ kolla under "suspension installed", finns säkert fler bilder på nån annan länk. Ska du sätta dit sånna på din så mät vad du har för mellanrum mellan tunneln och mattan, det kanske vore bäst att borra bort det fäste som sitter där nu (är ju som ett vinkeljärn). Då kan du ju använda grövre material till dina egna 2-3mm rostfritt tror jag skulle räcka bra om du itne ska höjja alltför mycket och beroende på hur du bygger fästet.
 

MaxPower

Välkänd medlem
1 jan 2000
734
0
16
Umeå Sverige
[Uppdaterat: Senast editerat den 23-Oct-03 kl 09:16 AM (CET)]Var igår och beställde dämpare för 7500kr.. HUUVVAA!! Engans dämpare blev det till slut.
Var även och inhandlade en 32mm matta igår också så nu är projektet startat =)
i morgon så ska jag fara och hämta skotern så ska demontering av allt börja.
Det som kommer göras är höjja boggin ca 5cm samt byta dämpare i framvagn och den stående i boogien samt att Wp som jag inte byter ska ses över. Ska sen lacka bärarmarna och tunneln. Även skidorna ska ses över och boogien förstärkas! För se om jag även lackar huven men det återstår att se.

Bilder kommer jag att lägga upp för den som är intresserad
 

Perrrr

Välkänd medlem
1 jan 2000
376
0
16
38
Umeå Sverige
Lägg gärna upp bilder på nån hemsida eller maila dom på Par.k@sofiehem.ac

Vad har du tänkt göra åt boggien? är det skenorna som förstärks eller? Jag kan rekomendera fotstegsförstärknignar/fotgrepp i durk aluminium.
 

Perrrr

Välkänd medlem
1 jan 2000
376
0
16
38
Umeå Sverige
Jag har inte gjort klart min huv änn, håller på at plasta och spackla ihop den men när den är lackad och allt övrigt är klart ska jag ta lite bilder, om nån vecka så jag kan skicka då