lacka min arctic cat f5?

inzaight

Aktiv medlem
28 feb 2010
80
0
6
luleå
tja,

tänkte styla upp min arctic cat f5'a lite med att lacka den helsvart? Tror ni det skulle passa på den skotern?

Jag fick insperationen av peder86:)

tack för svar:)
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
med risk för att låta som en gammal farbror... låt den vara, förstör den inte den är ju skitsnygg, AC grön och allt, :)
Tycker också den är snygg som den är!! Ska du lacka den så lacka då ALLT som är grönt och inte bara huven..det kommer se förjäkligt ut annars.. min åsikt..
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Så här ser en nästan helsvart F-serie ut ! Bara små detaljer som inte är svarta, som skidkrokar och dämpare fjädrarna.



 

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
Återigen, du kan knappast lacka om bukplasten. Den där skotern har ju svart bukplast, din har grön.
Med tanke på hur utsatt buken är så vill man inte ha lack där heller, man vill ha tålig och fet plast som inte spricker så lätt.
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Nej jag har inte lackat den där. Hade vit huv på min, och den kostade ca 450:- att lacka, köpte färg på Biltema.

Som Trollet23 säger så måste du köpa svarta buksidor och noskon om du inte har de. Har sett flera försök att lacka buksidorna på det där chassiet och det håller, om du en bart kör på led. Så fort du far utanför och burkar så brukar färgen börja släppa. Hur noga men än är.