Lössnö för 50000-60000 kr

J

jan'E

det är nog mountain max.. den kanske inte ta sig bäst av alla "deepsnow" maskinerna men den tar sig väldigt bra iaf.. Den är helt klart skönast att köra av deepsnow maskinerna... och den tar väldigt lite bensin... aldrig över 2 liter.. köp en mountain max -00 du blir helt klart nöjd
 
D

Dave*

En Mountain Max för bra snö och bra ledegenskaper men kolla gärna lite x-tra på Summit... Fina skotrar.!
 

olle

Välkänd medlem
1 jan 2000
117
0
6
börje rmk värkar inte vara så bra om du har har haft flera stycken... om man har en skoter som fungerar och är bra varför byter man då?? och om jag får säga vad jag tycker så är inte rmk 00-01 så snygga ser ut som en båt.. men men jag tycker också en mountain max är väldigt fina både på led och utan för...
 

Christer

Välkänd medlem
1 jan 2000
444
0
16
Rmk 800, med vertical chassiet.
Då har du en bra maskin.
Är du ute efter mer kraft, köp en mc800 också väldigt bra maskin.
 

Jerry

Aktiv medlem
1 jan 2000
54
0
1
Ska du ha en bergsklättrare så finns det bara Summit,Rmk och Mc att välja på. Resten är ju bara förlängda ledmaskiner.
Men ska du ha en renodlad lössnömaskin så är det nog Lynx 59a, Forest, Widetrack, Bearcat osv. eller nån liknande maskin som gäller då.
 

Grek

Välkänd medlem
1 jan 2000
252
0
16
Luleå Sverige
MountainCat 600 alt. Mountain Max 700 är båda två bra skotrar. Någon av dom månntro?
Beror ju på vad du har för krav också, givetvis..
 

Dave

Välkänd medlem
1 jan 2000
104
0
6
Sveg Sverige
Jag tror att den kan bli lite föär tung och svårhanterlig.. Men satsa på en Mountain Cat 600.. Dom har fått bra kritik i tidningar..!
 

Börje

Medlem
1 jan 2000
12
0
1
suck...Olle:första RMKn en 700 -00 ville titta närmare på ett träd...fick en ny, bytte till en 800 -01 nästa år. (att jag ids svara) För övrigt så ville killen ha tips om en bra lössnömaskin, och inte om snyggaste skotern...tyck gärna att den är ful Olle, men har du kört någon?
 

Johannor

Välkänd medlem
1 jan 2000
230
0
16
Den ultimata lössnömaskinen är Lynx Forest fox. (Ok, ska man bestiga en fjäll och absolut måste köra rakt upp då finns det bättre.) Foxen har förståss klen motor och dålig komfort men den tar sig fram som ingen annan. Den går dessutom alldeles utmärkt att backa med i djupsnö, det är det inte några bergsklättrare som klarar särskilt bra. Du får nog en -03:a för runt 50000:- till hösten.