Lös kontakt i motorrummet?

johan_89

Välkänd medlem
3 feb 2010
198
0
6
35
Boden
Hej
Hittade en lös kontakt på min rmk 700 -05. Kontakten finns på vänster sida i körriktningen. Bakom holken eller vad man kallar det där man kan stoppa in fötterna längst fram på fotstegen, innanför där till höger sticker det fram en kabel med ett litet kontaktstycke och det finns även en liten burk (svart) tror jag. Vad har den kabeln för uppgift? Hoppas nån förstår min dåliga förklaring.
 

johan_89

Välkänd medlem
3 feb 2010
198
0
6
35
Boden
Ska försöka fixa en bild. Skotern står hos föräldrarna 5 mil bort så det kommer dröja lite.
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
På min flickväns Edge -02 så tror jag det satt en laddningsrelä eller liknnande där nere.
Men åandra sidan varför skulle dom dra kablar ända dit ner om ditt relä sitter på ett annat ställe.
 

Plupp

Välkänd medlem
17 feb 2010
100
0
6
Piteå
Jag hittade nått liknande (ett par trådar å nån kontakt) på min pro x2 800 -04 när jag tittade under huven på den i förrgår. Jag reflekterade inte mer över det iom att jag pysslade med annat men när jag hittade den här tråden blommade tankarna på det upp igen. Nån som vet vad det är? :)
 

johan_89

Välkänd medlem
3 feb 2010
198
0
6
35
Boden
Dem två bruna kablarna med flatstift på bild fyra skulle kunna vara till en bortplockad backsummer men övrga kablar har jag ingen aning vad dem är till.
 

flodde

Välkänd medlem
28 aug 2007
298
0
16
nyland
har du nödstopp ikopplad? ser ut som sånna kablar på bild nr 4. alternativt kontakt till handvärmare ( är så på min iaf) borde ju bara vara att kolla sprängskiss på elsystemet .
 

johan_89

Välkänd medlem
3 feb 2010
198
0
6
35
Boden
Handtagsvärmarna fungerar så det borde inte vara dit dem hör. Nödstopp, menar du den röda knappen eller "snöret" som man pluggar fast för att den ska starta? Jag har iaf bara den röda knappen på min.