låta skotern stå?

dempa

Aktiv medlem
26 feb 2007
98
0
6
Norsjö
då jag satt dit kolvarna och de, skruvat ihop skotern så den är färdig för start, ska jag låta den stå en dag då innan ag startar den? har hört en kompis säga att man ska låta skotern stå typ en dag innan du drar igång den, vet inte riktigt varför man ska göra så? om det är så, förklara för mej då, tack tack :)

Får ihop enduron imorrn hoppas jag iaf på, tack alla som hjälpt mej med svaren här :)
 

puffen_83

Välkänd medlem
9 mar 2005
740
0
16
41
Gräsmyr / Umeå
om du tätat med nån sorts tätningsmassa är det bra om det får stå och härda ordentligt, men nån timme eller två bör räcka.
annars ser jag ingen anledning till det..
 
Last edited:

Fritiof Konkas

Välkänd medlem
21 dec 2009
884
0
16
32
Åre
Kan nog bara relatera till att man ska ta det lungt med motorn för inkörningens skull. Eller så som puffen_83 säger...har aldrig hört talas om det du nämde.
 

frippes

Aktiv medlem
28 nov 2009
58
0
1
hammarstrand
vilken då? om de är silicon så spelar de ju ingen roll för de använder man ju ändå inte där de är nå nämnvärt högt tryck och om man ändå gör de så är de så tunt lager så de härdar på nån minut
 

dempa

Aktiv medlem
26 feb 2007
98
0
6
Norsjö
okejokej, tack allihopa för svaren, tycker snowmobile forumen fungerar riktigt bra, finns alltid klurigt folk här som kan hjälpa med frågor man har =)

jag tyckte också det lät lite konstigt egentligen. men men, jag gör som jag skulle gjort, och startar den direkt och låtern den stå på tomgång ett tag :) tack tack igen :)