långtids/lågbudgets mod Phazer Mtx. Teori

Status
Stängd för vidare inlägg.

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Tja tänkte att jag skulle gör denna tråd så att jag slipper göra nya tråder etc när jag undrar saker.

just nu så kommer det inte hända nå förens tidigast nästa år, pga betalningar.

så tänkte höra lite med folket vad ni tror är värt mest att modda på phazern?

i slutändan hade jag tänkt fixa, men kom gärna med andra förslag:

*fotsteg(isar igen gode mkt)
*dämpare
*ny matta(hört att det finns bättre mattor en orginal)
*slutburk
*v-kitt(nått förslag?)
*vent kitt? nå hål i fronten som ger bättre luft flöde elr nå?
*kanske nå billigt dekalkitt

*förslag?
 

mr p-j

Välkänd medlem
2 jan 2006
480
0
16
tycker att det verkar vara få som fått phazern att fungera bra med turbo. tyvärr får man väl säga, för den är riktigt rolig med anständig effekt.
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
jo det är ju det som gör att jag inte tycker det är värt det. turbo verkar ju vara ett ********* på phazern och jag är inte bra på att skruva å sånna saker så känns som lite för avancerat å riskfyllt.
skulle dock vara otroligt med 140 hk på phazern.
vill ju inte behöva skicka in den på sevice varannan helg etc.

men angående mattor så hur äre att skära i mattor. blir dom mkt mindre hållbar elr?

har ju lite tid på mig att fundera innan jag har råd med turbo :p

angående v-kitt så verkar kn racing inte ha nått till MTX enda som jag vet har är ulmer och schmidtbrosmotorsports. men blir det stor skillnad med v-kitt ?
 
Last edited:

Marcus-stind

Välkänd medlem
12 mar 2008
100
0
6
Är du osäker på turbo kanske en kompressor vore nått? Har själv sneglat lite åt det hållet, men är lite för paranoid för att våga :)
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
mmmh vet knappt nå om dom. turbo har man ju ändå hört lite om så de kanske går att förebygga m.m.
 

lerling

Välkänd medlem
21 jan 2007
595
0
16
kiruna
turbo är bara problem på phazern, men när jag hade min phazer så kollade jag på kompressor, när det gäller matta så är det många här uppe som har förlängt phazern och satt en kapad nytro matta ! men köper man en phazer så köper man inte den för att sätta turbo eller kompressor finns 600, 800 och nytro som är nya för samma peng som för phazer med turbo, du får du dessutom bättre dämpare med större motor !
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
sant men man får ju inte samma smidighet :p

iallafall var upp med skotern på service idag, å passade på att höra vad dom tog för 12 v utag och avgasböjj. böjjen var väll rimligt på 579 men el utagget....817kr :O ne fan får bli hemma gjort där :)

har även kollat på mattan idag :( ingen vacker syn. lite kammar som har stora hål i sig och nån borta helt....får se om man kör slut på mattan å köper ny skoter elr om man satsar nå pengar på phazern. Har provkört några andra skotrar men fyfan vilka klumpar dom är :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.