Långtestbloggen 2010 - Häng med!!

Rillan

Välkänd medlem
13 mar 2007
178
0
6
Skellefteå
Det blir inget av att publicera de första rapporterna från långtesterna för allihopa, för att på så vid kanske visa lite hur det är upplagt och kan se ut, och skapa sug efter mera läsning?
Det var faktiskt en strålande idé, funderar själv på att bli medlem.
Så vore kul att få lite smakprov! :)

Mvh

4

426H

Hoppas ni lyfter kvaliten på bloggarna i år. Förra året var en katastrof, enda undantaget var snubben som skrev om nytron. Resten av bloggarna saknade både engagemang och kompetens för att skriva något vettigt.

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Vi lyfter kvalitèn ordentligt, från tidigare år.

Även bildkvalitèn kommer ta läsarna till nya höjder.

God Jul!

Jaacob

Välkänd medlem
22 okt 2009
560
0
16
Luleå
Fin fin bild :thumb:

Edit: Vad kostar det att få webbtidningen?

Last edited:

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
Släpper BRP hellre Gult än rött?

Bara en liten reaktion på fördelningen av testmaskiner, inte direkt en avspegling av försäljningsstatistiken.

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Släpper BRP hellre Gult än rött?

Bara en liten reaktion på fördelningen av testmaskiner, inte direkt en avspegling av försäljningsstatistiken.
Jag förstår inte frågan riktigt?

Vi har:

3st skidoo
3st Artic cat
2st Lynx
2st Polaris
2st Yammaha

2 skotrar saknas just nu i bloggen, det är Mikael Berntssons Artic och Lips Skidoo.

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
Jag förstår inte frågan riktigt?
En skitsak men min reflexion bygger på siffror som fastnat i huvudet från i höstas där jag såg att av ca 600 sålda skotrar på en månad så var:
-ca 250 Röda 40 %
-ca 120 gula 20%
-ca 100 Yamaha 15%
ca-75 Poo:s 12%
ca 50 Arctic 8%
och sedan övriga
Nu avspeglar ju inte en månad helåret men BRP stallet brukar ju ligga runt 60-70 % de senaste åren, sedan kan ju konjunktur och annat spela in, tidigare fanns det de som trodde på kraftigt minskad försäljning ned mot 5-6000 totalt denna säsong , men det får vi se senare.

I alla fall, räknar man hastigt om detta på ett ungefär och fördelar det på 14 maskiner så skulle det bli
Lynx 5
SkiDoo 3
Yamaha 2
Polaris 2
Arctic 1
Återstår 1 att välja fritt.

Då tror jag du förstår hur jag tänkte men som sagt en skitsak, det jämnar ju ut sig sett över en 3 årscykel och sedan förstår jag också att med det nya gänget så går det inte bara att styra upp.

GOD JUL, nu har strax Kalle vart så man får smyga ut och svida om

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
nu är det ju så att för att få ihop så många långtestare så är det ett antal begagnade med i år vilket även efterfrågats.
om jag förstått saken rätt så valde man ut nya medarbetare efter skoterintresse/engagemang i första hand och inte vad man har för fabrikat privat.

rent personligen så visste inte chefredaktören om mitt nyförvärv när han ringde och erbjöd jobb utan vi kom under samtalets gång fram till att göra långtestare av min nya yamma.

dock tar jag gärna feedback på mitt skrivande, positivt som negativt.
nyss upptaderat bloggen förresten :hello:

mycket mer finns i pipeline men man vill ju vänta in dom andra också....

hur många här på forumet är det förresten som följer bloggarna?

E

ejwbegysv

Ja tanken med tråden var att få feedback samt att vi kanske kan påminna er om att vi har uppdaterat bloggen...

Jag har personligen massor att skriva i bloggen men sparar lite på det goda så man inte skriver allt på en gång :)

Testade även att lägga ut en flashfilm i bloggen men det fungerade tyvärr inget vidare, har massor med filmer som ligger och väntar men måste komma till bebyggelsen där det finns bredband.

Ang. vad vi testar för skotrar så är inte det helt lätt, vi får ju personligen betala för skotrarna samt att det kan vara svårt att få tag i vissa modeller. Men vi försöker göra en så stor spridning som möjligt.

Vi ses på leden...

4

426H

Nu har jag läst igenom årets alla blogginlägg. Ser lovande ut, klart lyft jämfört med förra året. Ser fram emot att läsa om vad du kommer fram till hur fjädringen skall ställas in på xrs:n för att den skall bli smidigare att skråa och carva med. :)
Att det är era egna skotrar ni skriver om ser jag som en stor fördel! Hade det varit lånemaskiner från nån åf eller generalagent hade trovärdigheten om vad ni skrivit varit noll. Nu kan ni inget att förlora på att vara kritiska med saker ni inte gillar!

Oskar

Välkänd medlem
20 sept 2005
170
1
6
49
Karlstad
www.boondocker.se
Jättebra inlägg om din nya maskin Jimmy !
Men jag vet inte om jag gör något fel, men dina gamla inlägg försvinner i bloggen.
Säkert jag som missat nåt...
Vart hittar jag dom gamla inläggen isåfall ???
Hoppas på att komma upp till Gördalen igen efter Nyår !
Gott nytt år på er allihopa !!!

E

ejwbegysv

Jättebra inlägg om din nya maskin Jimmy !
Men jag vet inte om jag gör något fel, men dina gamla inlägg försvinner i bloggen.
Säkert jag som missat nåt...
Vart hittar jag dom gamla inläggen isåfall ???
Hoppas på att komma upp till Gördalen igen efter Nyår !
Gott nytt år på er allihopa !!!
De äldre inläggen ligger nedanför det nya om du scrollar ner?

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.519
33
48
Hur kommer man åt Bloggarna?

Om man blir prenemurant på tidningen, får man login och lösen då?