Långtest bloggen

Belowzero

Aktiv medlem
26 okt 2006
84
0
6
Stockholm / Ljungdalen
Hej.Jag går i tankarna på att skaffa en polaris assault till nästa år.Har själv kört renegade i 3 år men nu e jag sugen på mer matta och brp har inte non bra i typ 144 klassen men 800 motor.Så nu till min fråga varför står det så lite om assault´n i långtest bloggen ............Bara ledåkning på en vinter ??........
Vi har redan hunnit en bra bit in på säsongen och inte kunnat utsätta Assaulten för vad den är tänkt till. Det har mestadels blivit ledåkning och med 54 millimeters kammar så finns inget bättre än fluffigt puder och sköna drivor.

Den fungerar hyfsat efter led. Framvagnen fixar det mesta och även om man står på hårt så ligger den kursstabilt och följer spårvalet. Boggien ger rätt mycket eftersmak från en mountain och trots att dämparna hänger med ger den längre mattan sävligare reaktioner vid kurviga ledavsnitt.
En hel del tillbehör kommer att testas till Assaulten. Här är den hjälm som tagits fram till maskinen.

Efter en tisdagens körning med ca 75 procent led och 25 procent friåkning hamnade förbrukningen på 2,34 liter per mil. Inte speciellt mycket men och andra sidan var belastningen inte speciellt hård.

Förra helgen var vi till Vuoggatjålme och körde och det råder ingen tvekan om att regnet och blåsten har satt sina spår. Snön var hård som betong med ca fem centimeter nysnö ovanpå. På vissa ställen enbart betongsnö. Nä, nu är det bara att be till gudarna att det snöar på. Även på fjället är det stenhårt vilket i och för sig ger en bra grund.

Just nu sitter jag faktiskt i anslutning till mässan "På två hjul" (MC-mässan i Stockholm) och skriver. Missar således två dagar i ett nypudrat norrland......
Som en prenumant på tidning och webb delen så hade jag hoppast på en mer eller större test av maskinen???????