Lång maksin runt 70k

Jockewi

Välkänd medlem
13 aug 2009
126
0
6
Sundsvall
Som rubriken lyder, är på jakt eter en längre maskin. Har kikat lite på RMK 144" men men skulle gärna höra vad folket har att säga. Budgeten ligger runt 70k +- 5 och den bör inte var äldre än -07. Tacksam för tips och erfarenheter men absolut ingen märkespropaganda.

Tack på förhand!
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
kanske en Phazer M-TX-08 dom ligger kring 70k oftast strax under. grymt vrid e dom :eyebrows:

sen kan ju ju jobba ihop till en turbo till nästa år så har du nog en skitrolig skoter:eek:
 

Urjan

Välkänd medlem
27 jul 2008
138
0
6
Luleå
Du tröttnar snabbt på en phazer skulle jag tro. Köp en m8, grymt lätthanterade och det finns motor så det räcker.
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Har du kört en? dom är skitroliga i alla fall den korta, den långa lär ju vara dubbelt så rolig... å m8 kostar ju typ 80 000 (100 000 med alla reparationer som man kommer vara tvungen att göra)

Bara att erkänna att arctic har större tendens att gå sönder än vissa andra. men säkert skitrolig skoter om man hittar en som håller :heh:
 

Stelt

Välkänd medlem
5 nov 2008
1.088
0
16
Luleå
Har du kört en? dom är skitroliga i alla fall den korta, den långa lär ju vara dubbelt så rolig... å m8 kostar ju typ 80 000 (100 000 med alla reparationer som man kommer vara tvungen att göra)

Bara att erkänna att arctic har större tendens att gå sönder än vissa andra. men säkert skitrolig skoter om man hittar en som håller :heh:
Du kanske ska ta reda på lite fakta?
Jag har då inte hört något som brukar gå sönder på M8an i alla fall.
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Att den M8 går sönder mer än någon annan skoter håller jag inte med om. M-serien har jag då inte hört nått speciellt fel om och Arctics bog block motorer är nog dom som håller absolut bäst på marknaden. Dock ligger den lite över din budget. Men då har du ju M7an istället.

Rmkn är en fin skoter som tar sig riktigt bra i snön. Inte riktigt lika bra som M-serien men inte långt efter.

Phazern är en riktigt rolig skoter, iaf den korta och den långa ska inte vara dålig i snön den heller. Kan dock tappa lite ork då det blir för mycket lutning.
 

jonke

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.247
5
38
Kramfors
Eller kanske du kan köpa en m7.jag har nyss sålt min på grund av att jag saknar åka led.
Kan varmt rekomendera m7 153" med camoplast extrem matta.Som sagt tror inte du blir missnöjd när du hamnar utanför leden hihi den är helt underbar i pudret.
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
sitter i samma båt som jockewi.
Sneglat lite på Rmk 600 -07. Men frågan är om det blir för lite motor?
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Du kanske ska ta reda på lite fakta?
Jag har då inte hört något som brukar gå sönder på M8an i alla fall.
Sa att arctichar en tendens att g å sönder ganska ofta. elr dom har då ett rykte att dom brukar gå sönder iallafall, om m8 inte är en av dom så äre väll bara bra :eyebrows:


"Phazern är en riktigt rolig skoter, iaf den korta och den långa ska inte vara dålig i snön den heller. Kan dock tappa lite ork då det blir för mycket lutning."

Kanske de men de är ju bara en 500 så man kan ju inte förvänta sig allt för mkt men skulle nog tro att den tar sig riktigt bra i uppförs ändå... som sagt grymt vrid:becky:
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Sa att arctichar en tendens att g å sönder ganska ofta. elr dom har då ett rykte att dom brukar gå sönder iallafall, om m8 inte är en av dom så äre väll bara bra :eyebrows:


"Phazern är en riktigt rolig skoter, iaf den korta och den långa ska inte vara dålig i snön den heller. Kan dock tappa lite ork då det blir för mycket lutning."

Kanske de men de är ju bara en 500 så man kan ju inte förvänta sig allt för mkt men skulle nog tro att den tar sig riktigt bra i uppförs ändå... som sagt grymt vrid:becky:
Ja det är längesen Arctic var den modellen som gick sönder hela tiden. Sen 2000 har dom skärpt sig riktigt mycket och dom racklar då mindre än visa anda märken. Aja nog om det, lite väl mycket off topic nu.

Jo det är ganska självklart, den har 80hp så när de blir för brant så orkar den väll inte men är man den som gillar att köra på myrar och hyggen med inte allt för branta backar så är nog Phazern grymt rolig !