"Lättburkad" ?

E

Ej medlem/Inloggad

med det menas att skotern är lätt att svänga runt i snön i så kallade puderkurvor.
 

Larsson

Välkänd medlem
1 jan 2000
402
0
16
57
Sandviken
Suck.... :( ,jaa man slutar aldrig att förvånas över alla dessa korkade inlägg.
Men det finns väl anledning till att dom måste vara anonyma :rolleyes:
 

TommyBrand

Välkänd medlem
19 feb 2006
118
0
6
Mora
håller med larsson...
att burka är iaf som sagt var att "svänga runt i lössnö" finns flera olika sätt med det är iaf det som menas..
 

Lynxdåre

Välkänd medlem
3 jan 2006
390
0
16
Lule - Hpda
alla är ju nybörjare i början så :rolleyes:

burka kan man göra ganska enkelt.

styr åt felhåll, luta själv åt rätt håll och gasa, "rätthåll är dit du vill fara, mycket snö hjälper också"
Var int Feg :p
 

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
Burka är igentligen, typ luta sig. kass på å förklara, goes susning.

susning.nu
Burka (slang, verb) när passageraren i en sidovagn? till motorcykel lutar sig ut för att göra det möjligt att ta kurvorna i högre hastighet. Jfr burkslav Också använt vid segling då besättningen lutar sig över relingen på ena sidan då båten lutar för att få båten att gå planare och därmed bättre i vattnet.

på snöskoter, alltså luta sig innåt i kurvan för att kunna ta en kurva snävare, snabbare. nästan ett måste i lössnö då att svänga vanligt resulterar i att man åker i princip rakt fram =)

Lättburkad: Den är lätt att slänga på sidan
 
E

Ej medlem/Inloggad

men kör helt enkelt på en skida och och du vi svänga åt HÖGER på en skida ska du styra skidorna åt VÄNSTER och luta år HÖGER . Hajjar du ?
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Ej medlem/Inloggad skrev:
men kör helt enkelt på en skida och och du vi svänga åt HÖGER på en skida ska du styra skidorna åt VÄNSTER och luta år HÖGER . Hajjar du ?
Speedway-häng liksom =)
 

et 340t/r

Välkänd medlem
11 nov 2005
1.746
1
38
31
luleå/Ösd/Storåbränna
hmm

jag e 13 år å klara att burka med en viking 96 å jag våger bara 63 så jag tycker jag gör de bra:p (de beror ju på ochså hur mkt snö de e så då e de ju lättare) men jag brukar klara de på hård skare:cool:
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
et 340t/r skrev:
jag e 13 år å klara att burka med en viking 96 å jag våger bara 63 så jag tycker jag gör de bra:p (de beror ju på ochså hur mkt snö de e så då e de ju lättare) men jag brukar klara de på hård skare:cool:
Spela roll om det är skare eller ej...jo om man har en skoter som man bara behöver luta sig åt en sida sen lyfter den andra sig (t ex en ET 250) annars är det väl bara att luta åt vänster, svänga åt höger sen hålla balansen och har man en styrning som är glapp så blir det svårt, t ex på min Blizze, så när man svängar 3 cm DÅ ändrar skidorna riktning och sån skillnad tror jag knappast det är på många in på 90-talet om man inte voltat runt X antal ggr.
 

et 340t/r

Välkänd medlem
11 nov 2005
1.746
1
38
31
luleå/Ösd/Storåbränna
Norden_AN skrev:
Spela roll om det är skare eller ej...jo om man har en skoter som man bara behöver luta sig åt en sida sen lyfter den andra sig (t ex en ET 250) annars är det väl bara att luta åt vänster, svänga åt höger sen hålla balansen och har man en styrning som är glapp så blir det svårt, t ex på min Blizze, så när man svängar 3 cm DÅ ändrar skidorna riktning och sån skillnad tror jag knappast det är på många in på 90-talet om man inte voltat runt X antal ggr.

Ja men om du jämför en et 250/viking i 4DC snö å nog tror jag att de e lättare att burka med en et 250 än en viking !:p