Lätta på skidtrycket på en phazer

dieselknugen

Välkänd medlem
21 okt 2009
564
0
16
Hemma
Hejsan, har en phazer rtx -08 som jag skulle vilja att den reste lite mer, är det nån som kan förklara hur man lättar på skidtrycket så den reser mer?

pröva å släppa efter på balataremmen i boggin brukar funka. men det är bara jobbigt då den reser sig hela tiden då du får så svårt å styra hehe..
 

dieselknugen

Välkänd medlem
21 okt 2009
564
0
16
Hemma
men reser den så mycket då? om det är som jag har läst så verkar den ju ställa sig rakt upp när man nuddar gasen, men det känns osannolikt!
det är mkt möjlig att det gör det. pröva å ta bort dom så¨får du se men det går ju inte å köra haha. men du kan ju säga då att du har trimmat hehe
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Om du släpper på balata remmen får man oftast ett res på skidorna medans hela boggien är i marken.
 

dema

Välkänd medlem
6 aug 2005
708
0
16
49
Uppsala
Varför??
Kanske är för gammal för att förstå grejjen med att ha medarna i luften.
Mitt bästa tips är nog att du knyter fast en stor helium ballong i front bågen!
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Varför??
Kanske är för gammal för att förstå grejjen med att ha medarna i luften.
Mitt bästa tips är nog att du knyter fast en stor helium ballong i front bågen!
:bigsmile::bigsmile::bigsmile: Kreativt tips men om det är bra går ju diskutera
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Varför??
Kanske är för gammal för att förstå grejjen med att ha medarna i luften.
Mitt bästa tips är nog att du knyter fast en stor helium ballong i front bågen!
Alla gillar vi olika typer av körning.

Prata med Nitroglycerine på forumet. Han har tävlat med Phazer och moddat en boggie till den.
 

Larsanboy

Välkänd medlem
23 jul 2008
128
0
6
Piteå
Alla gillar vi olika typer av körning.

Prata med Nitroglycerine på forumet. Han har tävlat med Phazer och moddat en boggie till den.
Boggie modden är gjord på min phazer och inte brorsans phazer som han tävlade med. Kan i alla fall säga att det blev stor skillnad med att flytta dom bakre stoppklackarna.
Bilder finns på pixen -> http://www.pixbox.se/pic_show_id27114663.html

Om du fortfarande är intresserad så kan du kontakta mig så kan jag hjälpa dig med hur du ska göra och skicka lite bilder på hur jag har gjort.

Msn/mail: Lars_252@hotmail.com
 

hE_lin

Medlem
25 feb 2009
28
0
1
gävle
hej när ni ändå pratar skidtryck, hur lättar jag skid trycket på min v-max 700 ? tycker den går jätte tungt i fram och att den "sliter" skidorna konstigt.
 

steffemelloydn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.347
1
16
Piteå
okej, då är det ju typ ingen mening, man vill ju res hela vägen
Ska du ha "res hela vägen" så spelar det ju ingen roll hur du modifierar boggin.

Ska du köra på vändhjulen (som jag tolkar "res hela vägen") så är enda sättet att hälla i mer krut i motorn.