Längst söderut?

FLASHBACK

Medlem
18 jan 2006
44
0
1
Hudiksvall
www.500sec.com
Hej

Jag skall börja med att presentera mig:

Jag heter Peter och bor strax söder om stockholm (är jag längst söderut?) jag har planer för slutet av denna säsong eller till början av nästa säsong är att skaffa mig en snöskoter.
Jag har tidigare haft skoter så det är inte helt nytt men den här gången blir det "på riktigt".

Åka skoter i Stockholm går det? jag har en stuga i Hudiksvall där den mestadels kommer att stå men det skulle vara kul att veta mer om det finns någon mer som vet något om att åka skoter (seriöst och lagligt) kring Storstockholm.
 

GeK

Välkänd medlem
1 jan 2000
593
3
18
Stockholm, kör i norra dalarna
Bor själv i Sundbyberg och kör i Dalarna. Har aldrig tagit ner den hit, är ju inget före men har faktiskt sett skoterspår så lång söderut som strax före Arlanda så går att köra gör det väl.
 

FLASHBACK

Medlem
18 jan 2006
44
0
1
Hudiksvall
www.500sec.com
Liten update på mitt läge nu då; Bor i Hudiksvall numer och kommer köpa en skoter igen.

Ganska "insnöad" på Ski-Doo men kan nog tänka mig en Yamaha med eller Arctic Cat eller ...
 

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
nu när du bor i hudiksvall, så har du fina möjligheter att lasta på vagnen och åka upp till Los, eller kanske till Dalarna.. :)
 

FLASHBACK

Medlem
18 jan 2006
44
0
1
Hudiksvall
www.500sec.com
Jag vet inte ens om jag ställde någon fråga mer än om att åka skoter i Stockholm :) Jag åkte mer skoter på gräsmatta i Stockholm på min dåvarande Arctic Cat Triple touring 600 än jag gjorde i hudik på snö under förra säsongen. Men det skall rådas bot på nu.

I år blir det bara en skoter i låg prisklass och detta för att jag inte hittar någon som vill frigöra mina lekpengar som just nu är bundna i en Mercedes S500. Och att sälja bil eller försöka byta till sig en skoter i den här konjunkturen som tidningarna trumpetat ut att vi är i verkar omöjligt. Folk tror att jorden håller på att gå uinder och vågar knappt köpa en liter mjölk.

Är någon sugen på ett byte eller vill ge mig ett skambud så kom igen, jag är öppen för förslag...

Du kan se mer om bilen på:

http://www.500sec.com/s/

Det är riktigt härligt att se att så många är så märkestrogna, precis som i bilbranchen. Jag av den tron att alla skotrar/bilar är bra på just sitt område men att alla gör i stort sett det de skall. Jag har själv en viss dragning till märket Ski-Doo men bara för att jag åkte en del hos släkt och vänner, och kanske lite att jag gillar designen men annars är jag lite sugen på en *TUNG* RX-1 eller en Z1 4-takt jag vill ha något rejält att bryta i.