läget i hemavan/tärnaby??

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
tja är lite orolig för att det inte kommer vara nån snö där över nyår hur ser det ut i dagsläget har det tinat bort mycket snö?? har hört det har regnat och töat ganska mycket där dom senaste dagarna tacksam för svar mvh kristoffer
 

Dragon

Välkänd medlem
1 dec 2005
132
0
6
Norge
Var i Tärna i helgen. Var lite snø i tärna/hemavan, spesiellt på søndag, da det regnat hela søndag...
Men på fjället er det ganske bra med snø, och ledarna är fina.
 

Jansson_

Välkänd medlem
11 jul 2007
110
0
6
Sörmjöle :)
finns det någon möjlighet att ta sig upp på fjället med skoter nu eller är det förlite snö ? hur är det med snö på fjället ? (ungefärligt djup)
 

Dragon

Välkänd medlem
1 dec 2005
132
0
6
Norge
finns det någon möjlighet att ta sig upp på fjället med skoter nu eller är det förlite snö ? hur är det med snö på fjället ? (ungefärligt djup)
Vi har stuga i Solberg, og der var det inga problem att ta sig upp på fjället, men är man i låglandet(tärnaby/hemavan), tror jag det blir tufft nu.. Har ju regnat en hel del.
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
Vi har stuga i Solberg, og der var det inga problem att ta sig upp på fjället, men är man i låglandet(tärnaby/hemavan), tror jag det blir tufft nu.. Har ju regnat en hel del.

ok finns det nån bilväg upp så man kan lasta av skotrarna nånstans?? ifall det inte går köra från hemavan
 

Dragon

Välkänd medlem
1 dec 2005
132
0
6
Norge
Ser inte bra ut nu. Her i Mo i Rana, på norsksidan av fjället regnar d jämnt..:mad:
Inget snö alls! Får bara håpa at regnet slår om til snø innan den 24...
 

Dragon

Välkänd medlem
1 dec 2005
132
0
6
Norge
nån med uppdatering om hur det ser ut däruppe nu efter jul ??
Kom nu hem från noen dager på stugan. Lite har man fått kjørt, men det är inte myket snö där nu. Kann tenka mig at det är 20cm i "lavlandet".
Var senast i dag och målet tjukkelsen på isen (Stor-Laisan), den er på ca 25cm. Med andra ord ganska stärk. Nu når jag dro från stugan var det -19,6grader...
Tar man sig upp på fjället skal man vara lite uppmerksama på stenar osv.. Men ellers är det fint.
Får vi nu några dagar med minusgrader, och senare lite mere snø, kan detta bli en bra sesong!:)
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
var ju som sakt inte så mycket på låglandet men uppe på fjället var det mycket snö fläckvis var då o klättrade på många ställen ;)
 

Dragon

Välkänd medlem
1 dec 2005
132
0
6
Norge
Någon som vet hvordan det ser ut där nu?
Går det att kjöra leden från Tärnaby, över tärnasjön till Ammarnäs?
 

trapper_440

Välkänd medlem
6 nov 2007
128
0
6
skellefteå
jag har kört på nästan all berg det finns väldigt mycket snö uppe på varje berg och ja man kan köra till ammarnäs men däremot vet ej hur leden ser ut :S