Läckande tanklock när PRO RMK rullas, normalt?

Dyngral

Välkänd medlem
17 sept 2009
570
2
18
Luleå
Har en PRO RMK 800 -11 och funderar över om det ska rinna ut bra mycke soppa genom tanklocket när skotern ligger "upp och ned".

När jag rullar maskinen 180 grader så "flöda" det ut bensin ur/genom tanklocket, att det typ droppar ut kan jag förstå pga avluftning men som det är nu så rinner det säkert ut mer än 1 liter per minut. Är det normalt eller nåt som är knas med tanklocket?
 

skrubb

Aktiv medlem
26 mar 2008
54
0
1
Luleå
Låter i mina öron som att nått är jätte knasigt..
Min polaris märker jag inte att det läker ut bensin från när den är upp och ner.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.084
886
113
Stora Blåsjön
Tanklocket ska normalt vara så tätt att du kan parkera skotern uppoch ner över natten utan att det ska rinna ut en enda droppe.
Vanligast är att glaset till tankmätaren lossnar lite och då läcker det, går fint att bryta lös det helt och limma tillbaka det så det blir tätt.
 

Dyngral

Välkänd medlem
17 sept 2009
570
2
18
Luleå
Där har vi det, torde vara glaset som är boven, såg att mätarhuset var fullt i soppa, ska prova och göra som du tipsar om. Tack!



Tanklocket ska normalt vara så tätt att du kan parkera skotern uppoch ner över natten utan att det ska rinna ut en enda droppe.
Vanligast är att glaset till tankmätaren lossnar lite och då läcker det, går fint att bryta lös det helt och limma tillbaka det så det blir tätt.
 

Didde

Välkänd medlem
28 sept 2008
316
1
16
32
Sveg
Hade samma problem med min Assault -09. Köpte nytt tanklock. Problem solved.