Kylarvätska mängd

PowderSpecial1

Semi PRO sledder
16 okt 2005
190
0
0
Boden
Har ett litet problem efter jag öppnade vatten pumpen på min Powder Special -00 för att kolla hur packningarna och allting var i vattenpumpen så rann ju allt vatten ur, Öppnade pumpen för att jag är orolig att det far in vatten i motorn. Så jag undrar hur mycket kylarvatten ryms det i en skoter har hällt i ca 3.5 liter börjar bli orolig att det är alldeles förmycket....
 

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
PowderSpecial skrev:
fan också då måste det fara nånstans har satt i 3.5 l var och körde en sväng idag och nu är den tom igen....
Då har du definitivt en läcka någonstans om du inte ser något utvändigt läckage eller genom skvallerhålet på pumpen så är det mest troligt endera topp eller cylinderfotspackning som gått, nu när du öppnade pumpen bytte du inte tätningarna på samma gång när du iaf var där och grottade?
 

PowderSpecial1

Semi PRO sledder
16 okt 2005
190
0
0
Boden
asså jag bytte ju o-ringen runt vattenpumpen. Kollade och tyckte att packningarna såg bra ut och impellern eller vad det nu heter glappade inte. Ska det komma ut vatten ur(Skvallerhålet?) vars sitter det? Vad tror du en topp eller cylinderfotspackning kostar?
 

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
PowderSpecial skrev:
asså jag bytte ju o-ringen runt vattenpumpen. Kollade och tyckte att packningarna såg bra ut och impellern eller vad det nu heter glappade inte. Ska det komma ut vatten ur(Skvallerhålet?) vars sitter det? Vad tror du en topp eller cylinderfotspackning kostar?
Nu är jag inte 100 på hur det ser ut på 700:an men det ska om jag minns rätt finnas ett skvallerhål under pumpen där kylvattnet kan rinna ut om packboxen runt pumpaxeln läcker.
O-ringarna i toppen (4st) kostar 2-300:- styck och cylinderfoten minst lika mycket orginal men det finns pirat som är betydligt billigare + att jag tror t.o.m att en komplett original p-sats blir billigare runt 1200:- har jag för mig. Kolla med Bengan han tror jag har både original och pirat

//Henke