Kyl problem polaris egde 05

Obelix

Välkänd medlem
28 okt 2010
180
1
6
Umeå
Hej..

Har problem med kylningen på min skoter, rmk 800 05-egde.
Nämligen så att vid kallstart går den bra första 5 min ca.
Vid fullt pådrag när skotern blivit varm så börjar temp lampan blinka.:stupid:

om jag kör lite längre sträcka ca 1mil så går det knappt köra, brölar vid låga varv, mellan varven går bra, fullt blink blink....

Gjort för att försöka fixa är, tagit lös termostaten och kokat i kastrull och se om den öppnar sig, = sånt fint ut

bytt till ny tempgivare.
satt på stor stänklapp
Vattenpumps remmen kollad, helfin.
kylare bak varm
tryck i vätskebehållaren
Blandat 66/34 destileratvatten/gycol + 125ml waterwetter

bestyckning; 430 mh , 3# på nål, lågfart 1.5, 1.75 om jag minns rätt
säker på nål samt mh kollat idag.
 

cfh

Välkänd medlem
21 nov 2008
578
2
16
sthlm
du har tillräckligt med vatten/glykol i systemet ? Inga synliga läckage nånstans ?
 

Obelix

Välkänd medlem
28 okt 2010
180
1
6
Umeå
Okej ska görat, något speciellt jag ska kika efter? testa skruva av den? vet att det är någon bultliknande som sitter där
 

Obelix

Välkänd medlem
28 okt 2010
180
1
6
Umeå
Jo systemet är luftat.

ska kolla kabeln under topplocket, ev byta ut till veckan så man är säker och kan räkna bort.
 

Swedde

Välkänd medlem
12 aug 2010
570
0
16
Hörnefors
hade samma problem med min 800 -03 fast då hade vi glömt sätta fast den kabeln och det gick bra att köra då man inte gasade så mycket men då man tryckte på då varnade han direkt att motorn gick varm som tur är kostar bara den givaren ca 800:- men till min -03 kostar den givaren 4449:- :-(
 

Obelix

Välkänd medlem
28 okt 2010
180
1
6
Umeå
Okej :C inte lust att punga ut så mycket för en kabel jävel :C gjort av 18k guld?

Mätte upp kabeln under topplocket i ohm och gav 4.9 i motstånd.. bra/dåligt? tagit lös den iaf, vad är det för något jord eller knacksensor?