Krockat min zl 600, hur gör jag med chassienummer?

OskarJernberg

Aktiv medlem
1 okt 2010
68
0
6
Sundsvall, Sweden
Hej, som rubriken lyder så har jag krockat min zl. Vill veta vart chassinumret/chassinummerna sitter. Har ett till chassi, men vill så klart att skotern ska vara laglig och inte papprad. Så vore bra om någon vet om det bara sitter chassinummer på tunneln. Funderade på att behålla tunneln och allt från den krockade och flytta över infästningen till motor, framvagn buk osv. (vet inte vad framdelen heter)

Tacksam för hjälp

Mvh Oskar
 
K

krickus

Framdelen av chassie = Bulkhead.

Då jag inte vet hur moderaterna ser på detta så avvaktar jag att ge dig svar.
Jag tror varken moderaterna eller något annat politiskt parti har någon invändning....
 

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
Fast du skulle lika gärna kunna ljuga för att få reda på hur man enklast bygger ihop en skoter av stulna delar. Du är säkert ärlig, inte vet jag, men att säga "jag har inte tänkt göra nåt olagligt" är inte värt många ören. Det säger alla.
Och även om inte just du har tänkt göra nåt dumt, så finns tråden kvar för andra att läsa. Så frågan är om informationen ska vara så lättillgänglig, det är vad k-len menar.
 

OskarJernberg

Aktiv medlem
1 okt 2010
68
0
6
Sundsvall, Sweden
Fast du skulle lika gärna kunna ljuga för att få reda på hur man enklast bygger ihop en skoter av stulna delar. Du är säkert ärlig, inte vet jag, men att säga "jag har inte tänkt göra nåt olagligt" är inte värt många ören. Det säger alla.
Och även om inte just du har tänkt göra nåt dumt, så finns tråden kvar för andra att läsa. Så frågan är om informationen ska vara så lättillgänglig, det är vad k-len menar.
Det där var faktiskt väldigt sant, om någon är kunnig och villig att hjälpa till så adda oskarjernberg@live.se . Och är jag inte trovärdig nog så får personen i fråga som vill hjälpa till regnummer och mitt personnummer :)