Krasslig fs touring 06a

Kawaingo

Välkänd medlem
3 nov 2004
235
0
16
Sandviken
Har åtagit mig å kika på kompisens stugskoter. Symtomen var att den börjar blödra misstända, la av. Ibland gick den 10min å nån annan dag kom symtomen efter 30min. Stod den å svalna nån kvart så gick den nåt tag igen. Hastighetsmätarn levde sitt eget liv. Ibland gick den i 100 stillastående tex. Backen funka inte heller jämt. Har googlat järnet på modellen ifråga å hastighetsgivarn verkar vara ett stdfel. Så första jag gjorde när skotern dök upp var å ta väck givare å lagerhus för rengöring. Det resulterade i en helt livlös hastighets mätare. Ruttna soppaslangar i tanken verkar också vanligt. Tittar jag ner i tanken så ser jag rätt mycket skräp av nåt slag. Å trots mer än halv tank så varnar den för lite bensin. Kommer en ny givare lösa problemen som läst det gjort för många andra? Den verkar stendöd nu iaf så en ny krävs ju ändå. Riva tanken vill jag inte göra i onödan. Har inge snö å provköra på heller så å framkalla symtomen kan vara lite svårt. Vilken temp öppnar termostaten på?
 
Last edited:

Kawaingo

Välkänd medlem
3 nov 2004
235
0
16
Sandviken
Lite klokare vart man if. Båda klämmorna som håller fast pumpen hade gått av. Anslutningen på pumpen måste ha varit lös. Är den bara limmad från början? Silen lite skitig. Mycke beläggningar på soppamätarn, så den kanske går å få till med.
 

Attachments

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.605
793
113
Kramfors
Ska jag tolka detta som att jag lär ner i tanken å rota. Externa filtret kontrollerat å felfritt. Den verkar gå snålar ju varmare den blir. Gasresponsen blir sämre å den börjar smälla.
Färgen på stiften såg ev bra de va svårt att se färgen långt ner runt issolatorn men de såg ljusgrått ut vilket kan va en aning snålt men även rel bra typ gränsfall till snålt. Bygeln säger bara om stiftet är för kallt eller varmt och de såg bra ut sotövergången mellan ljust till mörkt va inte farligt nära fästpunken för bygeln. Om färgövergången är mitt på bygeln rel nära spetsen har man för hårt/kallt stift. Bygelns färg är helt ointressant den kan va vit blå grön huvudsak är att inte ljust till mörk övergång är nära fästpunkten för då är stiftet för varmt/mjukt.