Krånglande Mach Z Lt 97

Magnus Wester

Medlem
2 feb 2011
8
0
1
Hej!

Hoppas någon har upplevt samma sak och kan hjälpa mig med mitt problem.

Felbeskrivning:

*Mach Z som enbart toppar 100/120 ospårad is/väg

Först trodde jag det var sekundärvariatorn som inte fungerade som den skulle, efter service på verkstad så blev det dock inte bättre.

*Har nu upptäckt att skotern inte verkar gå rent, efter koll av tändstiften verkar det som att mittencylindern inte fungerar som den ska. Stiftet är blött så inisatan men ger dock gnista på tomgång.

Frågor jag ställer mig:

Kan det vara så att tändspolen är dålig till mittencylinderns tändstift, kan jag på något vis mäta detta?

Kan det vara så att något hänt med förgasaren till mittencylindern så den konstant surar och det är därför jag tappar effekt?

Tacksam för svar!

//Magnus
 

Stefu

Medlem
12 feb 2011
14
0
1
Finland
Hur i all världen märkte inte verkstaden att skotern inte gick rent på alla cylindrar.??
Vad har du för typ av tändstift i motorn i nuläget.?
Mittencylindern på den maskinen brukar vara den första att skära (egen erfarenhet).
hur många mil har skotern gått.??
 

Magnus Wester

Medlem
2 feb 2011
8
0
1
Jag plockade lös sekundärn själv och lämnade in den.

Köpte originalstift dvs br9es som jag skruvade i.

Ska mäta kompet idag och se så inte det är hål i kolven eller nåt.
 

deji

Välkänd medlem
Hej! kolla så att inte choken har hängt sig (om du har chok på den). Det har hänt några gånger att den inte går tillbaka ordentligt och då blir det samma problem som du beskriver!

mvh// Daniel
 

Magnus Wester

Medlem
2 feb 2011
8
0
1
Har kollat lite mer noggrant idag och jag har upptäckt att jag glömde montera tillbaka slangen som går från insuget på förgasaren till luftburken för mittencylindern.

Vad har denna slang för uppgift och kan detta vara svaret på varför motorn går orent?