krångel med en f7 -05

jimmy_88

Aktiv medlem
11 dec 2005
62
0
6
bredbyn
jag har nyköpt en artic f7 och har fått lite problem med den, den baktänder när man försöker starta den nån som har någon aning om vad man ska göra?
 

nexium

Medlem
2 apr 2007
32
0
1
Kiruna
samma med min, men låt den gå ner i varv innan du stänger av den så ska du se att den inte baktänder, iallafall inte lika ofta.
 

xcOOb

Välkänd medlem
25 feb 2007
1.032
1
16
Gävle
www.skogenracing.com
pröva du inte starta den när du köpte den? verkar ju dumt.. tyvärr har jag inget tips.. men skirv lit eme rinfo va det är för sorts maskin, om dne e trimmad osv..
 

jimmy_88

Aktiv medlem
11 dec 2005
62
0
6
bredbyn
jo det är väl klart att jag startade den jag prova den ju ochså , den är helt orginal men jag har börja fundera om det kan vara något annat fel , stiften är dyngsur när man tar upp dom och när man drar så blir det typ stump så jag tror nästan att det är jättemycket bränsle i vevhuset så att kompen blir för hög:hmmmm2:
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Tjenare Jimmy! :ciao:
Har du kollat om du har späning ut ur motorn?
Jag har ju lite "inside information" och visst var det gnista på stiften? Det sitter väl förmodligen två spolar i motorn, en för tändströmmen och en för strömmen till elektroniken, kan kanske vara problem med den senare.
Då borde den i.o.f.s. inte få nån soppa men det är ju nått att börja felsöka på...
 

jimmy_88

Aktiv medlem
11 dec 2005
62
0
6
bredbyn
kan meddela alla nyfikna att felet är hittat:beer: det var ganska simpelt faktiskt detvar så här att kille´n som haft skotern innan jag hade bytt ut en bult som var för lång så den hade gått in i kabelhärvan som går till styrboxen så alla kablar ahde brunnit ihop där.
 

jimmy_88

Aktiv medlem
11 dec 2005
62
0
6
bredbyn
Tjenare Jimmy! :ciao:
Har du kollat om du har späning ut ur motorn?
Jag har ju lite "inside information" och visst var det gnista på stiften? Det sitter väl förmodligen två spolar i motorn, en för tändströmmen och en för strömmen till elektroniken, kan kanske vara problem med den senare.
Då borde den i.o.f.s. inte få nån soppa men det är ju nått att börja felsöka på...

föresten henke så måste du ju börja trampa upp spåret utan för er mot gensjö sjön
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
kan meddela alla nyfikna att felet är hittat:beer: det var ganska simpelt faktiskt detvar så här att kille´n som haft skotern innan jag hade bytt ut en bult som var för lång så den hade gått in i kabelhärvan som går till styrboxen så alla kablar ahde brunnit ihop där.
Är det nu åtgärdat? Inga bestående problem efter ev. kortslutning av ECU?