Krängningshämmaren

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
[Uppdaterat: Senast editerat den 02-Nov-02 kl 01:56 PM (CET)]Hej är det någon som har tagit bort krängningshämmaren på en Polaris XCR 600 SE -97 ?
Jag antar att det är samma på dom flesta av
dom äldre polarisarna , jag har tagit bort
plast genomföringarna på chassiet men sen ?
Sen gick bult f.n av till bärarmen. :)
Mvh:Bosse
 

jonny

Aktiv medlem
1 jan 2000
96
0
6
skellefteå
har en polaris 500 -97 som jag tagit bort Krängningshämmaren på och jag borade bort nitarna till plastbitarna i baljan sen tog jag lös dämparna sen fick jag bort den. med lite böck. den gick bara ut på ett sät vad jag såg men det går! tog en timme tor jag ungefär. har inte hunnit testa än(renoverar motorn) men brosans xc 600 sp -99 är ockå uttan Krängningshämmaren och jag tycker det fynkar bra (man bör schimsa om dämpare och kålla fjädrarna då det blir mer påfrästningar)
 

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
Hej Jonny ! Jag kom på själv hur man skulle
ta bort k-hämmaren ,tog bort trailingarmen ,
paralellstagen och dämparen sen var det bara vinkla den framåt.Tog naturligtvis bort
plast genomförningarna först,hittils har jag bara spänt fjädrarna och kört en kort sväng. Men ska ta en lång-tur på Lördag , så får jag se hur det vart men den verkar
mycket bättre redan nu. :)
mvh:Bosse............


 

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
Den går mycket smidigare på knölig led,
men instabilare i hög fart när man svänger,
maskinen niger mer (lutar). ;-)

mvh: Bosse......
 

RenKorv

Aktiv medlem
1 jan 2000
96
0
6
Långsele Sverige
Skulle bara vilja säga de att på min 340 så sitter det inga krängningshämmare och den är skitfin efter lede. Men de är bara en nackdel och det är när man ska ta en kurva i lite högre hastigheter, eftersom det inte finns någon krängningshämmare som kan trycka ner yttre skidan så vill den gärna dra upp på en skida i snabbare kurvtagningar och de kan bli lite läskigt ibland