Krängningshämmare XF

Kuba

Välkänd medlem
4 dec 2016
101
1
18
Gävle
Införskaffade nyligen en xf 6000, undrar om det är värt att montera av krängningshämmaren. Googlat runt lite men inte riktigt hittat någon tråd om just XF:en. Kör väl både led och på sidan av, även om det är på sidan av som jag har mest roligt. Så vad tycker ni? Ta bort krängningshämmaren + sätta skidorna på smalaste spårvidd borde väl ge ganska fina egenskaper på sidan av leden. Så vad tycker ni, är det värt att montera av krängningshämmaren?

/mvh Kuba
 

Larse

Välkänd medlem
15 feb 2009
112
1
18
Boden
Jag tog bort den på min xf 13 när jag bytte till 38" och jag tycker det blev väldigt stor skillnad i följsamheten när man flyttar vikten eller lägger ner den. Men om kräningshämmaren sitter lika enkelt till som på en 13 så prova utan.
 

JOS

Välkänd medlem
8 jan 2006
539
11
18
Gävle
Japp, ta väck den! Satt på 36" och floatare på vår i höstas, inte några bekymmer ens om man åker led fort.
 

Kuba

Välkänd medlem
4 dec 2016
101
1
18
Gävle
Vad har ni för setups på era floatare? Är lättviktare på 63 kg :S tycker 55psi i fram, är något hårt i det vita guldet, är jag konstig som tycker det?
 

Kuba

Välkänd medlem
4 dec 2016
101
1
18
Gävle
Finns det inte någon tabell elr liknande som är updaterad för dem nyare maskinerna? har endast hittat för gamla m-series och crossfire.