Krängningshämmare samt mer -07 Dragon

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Tjena köpte mej en Dragon 700 från 2007 lite uppskrämd med SLP godis. Pipa o variator. Men killen före mej hade tagit bort krängningshämmaren. Dvs på det lättaste sättet KAPA AV DEN. Men det passar inte riktigt min körning, dvs mycket ledkörning å då lyfter den innerskidan nå kopiöst ,fan man får riktigt brottas med besten för att få ner den på skidorna. Så nu får man väl köpa en ny hämmare men det ser ut som det är mycket jobb att få dit den. Får nog borra bort en massa nitar för att plocka bort aluminium plåtar. Är det så?
Fråga 2. Åkte med lillflickan, dvs mycket försiktigt max 4500-5000 varv i långa sträckor å sen när det öppnade upp lite så vill man gasa lite men då bara blödrar/fyrtaktar den får pumpa med gasen som en tok innan den går rent. Hände flera gånger. Går den väldigt fett på låga varv eller?
 

Skotta_Snö

Välkänd medlem
27 feb 2007
142
0
6
Umeå
Jag har en IQ 600 HO -07, tror att konstruktionen är densamma.
Jag är osäker på hur den sitter inne i skotern, och det kanske är det du syftar på, men på utsidan är det inte värst mycket jobb förutom att en mutter (främre fästen för undre a-armen) sitter jävligt till.
 

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Har tittat lite närmare på krängningshämmaren nu. Det ska gå att få dit utan för stora ingrepp. Har även talat med vår lokala polarismek. Så av ren lathet istället för att skruva bort ett par bultar till så kapar man av staget istället för att lirka ut det helt. Skit fan ja ja endast ca 1000lappen för en ny.
 

prox_600

Välkänd medlem
25 jan 2011
118
0
6
Gällivare
fråga 2 = de flesta skotrar går otroligt fett på låga varv.. om jag ligger och kör sakta länge så blöddrar min som fan.. så det är bara att bestycka ner den eller att köra med fet bestyckning :) det är bara att välja, då kör jag hellre med fet bestyckning för den går fint sen när man är och leker och sånt :)