krängningshämmare lossnat

izze95

Välkänd medlem
28 okt 2011
200
0
16
Vemdalen, härnösand
En krängningshämmaren har lossnat på mxz:an. Har inte en blekaste om vart den kan vara, är det värt att köpa en ny eller ska jag montera bort hela krängningshämmaren?
 
Last edited:

Abos

Välkänd medlem
8 aug 2008
365
0
16
Örnsköldsvik
Den där du visar via länken har ju med styrningen att göra! Utan den så tappar du styrningen på en sida.
Jag skulle rekommendera att köpa den del som fattas, för maskinen din blir omöjlig att köra lika fort på leden utan krängningshämmaren.

Men om du vill leka och burka och inte bryr dej så mycket att den blir lite ostadig på leden så GÅR de att köra utan krängningshämmaren.
 

izze95

Välkänd medlem
28 okt 2011
200
0
16
Vemdalen, härnösand
Den där du visar via länken har ju med styrningen att göra! Utan den så tappar du styrningen på en sida.
Jag skulle rekommendera att köpa den del som fattas, för maskinen din blir omöjlig att köra lika fort på leden utan krängningshämmaren.

Men om du vill leka och burka och inte bryr dej så mycket att den blir lite ostadig på leden så GÅR de att köra utan krängningshämmaren.
Oj såg det nu, är inte den jag menade utan en som ser nästan likadan ut, men som det är nu så går den bättre i lössnö och jag har inte märkt någon stor skillnad på led heller men minskar värdet på skotern utan krängningshämmare mycket?
 

wickiepickie

Välkänd medlem
4 dec 2010
278
0
16
Gävleborg
mitt fäste som hämmaren sitter i sprack och lossnade, märkte ingen skillnad alls, hört att folk brukar ta bort hela krängningshämmaren så blir nog ingen skillnad, om värdet minskar har jag ingen aning om, men borde väl inte göra det tycker man inte nå mycket iallafall