Koppla in tankmätare 600rs.

danis sx600

Välkänd medlem
25 jan 2006
118
0
6
Jag håller på och ska koppla in tankmätaren på min 600rs -09.
Som jag har fatta det så ska röda in på pin #12 och gul/vit in på pin #15. Men det sitter redan en tråd på pin #15. Är någon som kan jag hjälpa mig hur ska göra?
Mycket tacksam för svar.

R

RevMan

Är inte helt säker nu men jag tror att tankmätaren inte finns inlagd i -09ans programvara på RSen.
En slang utanpå tanken ger en mycket bättre uppfattning om hur mycket soppa som finns kvar.

oliverandersson

Välkänd medlem
14 jun 2009
2.100
1
36
örnsköldsvik
Är inte helt säker nu men jag tror att tankmätaren inte finns inlagd i -09ans programvara på RSen.
En slang utanpå tanken ger en mycket bättre uppfattning om hur mycket soppa som finns kvar.
jo det ska den vara, skulle köpa en annan rs tidigare, då var tankmätaren inkopplad iaf.

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.291
86
48
Övik
Stämmer att -09'ans mätarhus inte är programmerad för tankmätare. Endast -08 har man möjlighet att koppla in tankmätare

Gbr

Välkänd medlem
11 aug 2004
1.137
4
38
Örnsköldsvik
vad är det för artikelnummer på kontakterna man löder/klämmer fast på kablarna som ska in i kontakten på mätarhuset?

Fridsjo

Välkänd medlem
16 jan 2008
154
0
6
järfälla
Hur är det med tankmätare på rs 2010? varför skickar dom med en mätare när man köper en tank till en rs 2010? håller på att montera nu.

ProShifu

Ny medlem
28 dec 2013
4
0
1
Krokom
Tjena.
Vet att detta ämne har varit dött nu på ett bra tag, men skulle ändå vilja ändra på det.
Jag har en Ski-Doo MXZ x RS 600 2011. Även min är utan bränslemätare, så jag skulle gärna vilja montera på en. Det jag undrar är: Kan man köpa en, eller måste man skaffa sig den större tanken? För, på mätaren så finns det redan en böjd kurva som är gjord för att visa bränsle, vilket det inte gör. Om jag kolla i manualen så står det att ska kunna gå att får till att visa bränsle. Likadant med motortempen.

MVH
/Joar