Koppla in ledramp på Snopro 600sx -10??

gaviksbo

Medlem
23 nov 2010
23
0
1
Kramfors
Go’kväll,
Har nu i 8 års tid varit less på det värdelösa lyset på min sx och skulle vilja koppla in 1-2st ledramper för att ersätta originallyset.
Höll på mixtra med detta ifjol med två lösa likriktare från kjell o company (dessa har massa folk använt) jag fick iaf inte till det.
Kan någon vänlig själ förklara hur jag ska koppla? Och måste jag koppla in batteri för att få det att funka?
Jag kopplade de små likriktarna direkt på kablaget till lampan i hopp att dom skulle lysa vid varv men icke.

Gjorde detta på en gammal lynx 535 men då monterade jag en universal voltregulator med inbyggd likriktare samt ett batteri då det fanns gott om plats och det funkade fint.

.
 

DreamMachine85

Ny medlem
28 jan 2020
1
0
1
39
Bredäng
Hejsan!

Jag brukar installera LED-Ramper på de flesta fordon jag äger för att få en bra belysning. För det mesta är det en enkel installation men stöter jag på hinder brukar jag söka efter guider på Youtube! Kanske kan denna video vara till hjälp??


Sedan skulle jag rekommendera att beställa från en webbsida som erbjuder öppet köp och har en trevlig och fungerade kundservice, ifall man helt enkelt skulle köpt en ramp som inte passar! 😩

Jag köpte en 5D CREE 12″ Ledramp 120W till min Lynx 49 Ranger och det var bara plug n play!! 😊