Konstig tomgång på rev 600.

Emppu

Välkänd medlem
10 feb 2009
474
0
16
Norrbotten, Övertorneå Kommun.
Har samma sak med min -03 MXZ Adrenaline 500. Fast det är bara när den är kall, då går den av sig själv när man gasat lite, sen använder man choken för att gå ner i varv tills den är varm. Annars går den hur bra som helst.

jopen

Medlem
18 apr 2005
34
0
1
Lite update bara: Som jag skrev i mitt senaste inlägg däruppe så föll gummina sönder när jag monterade lös dom. Köpte Vforce3 reeds och gummin iaf och monterade. Skotern blev mycket bättre nu iaf. Men höga varvtalsproblemt kvarstår lite. När jag kört en stund så skotern är varm och stannar så stannar fortfarande varvtalet kvar på 3000 varv men går snabbare ner på ca 1800. Men det tar några sekunder ändå. Inte som den ska iaf. Kan det va läckande tätning vid variatorn eller y-pipan som har en spricka?
Nu när den är kall och jag ska starta den så tänder den efter första draget. Om man är snabb på med gasen då så får man liv i den annars måste man dra 10 drag för att den ska starta. Vad tusan gör att det blir så?

Är lite osäker på att insugsgummina va problemet. Iaf inte hela.

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
Det dära med att den sjunker och går ner på 1800rpm är väl original på rotax?
Alla har rekomenderat att byta upp en storlek på lågfartsmunstycket så skulle det fixa till sig.