Kompressor 220hk vs Turbo 270hk - Nytro

FiGurT

Aktiv medlem
14 jan 2007
74
0
6
Almostlake
Hejsan!
Har kollat lite på olika skotrar, är lite sugen på att köpa en nytro xtx och sedan om något år ev sätta turbo eller kompressor på den. Vad bör jag tänka på? Någon som provat både 220hk kompressorkittet vs mcx 270hk kittet?
 

Säfwast

Välkänd medlem
16 mar 2010
638
1
16
Sävast
Har provat alla turbokit inkl 270hk. Och kan bara säga att det är bland det hårigaste som finns i branchen och mycket svårslaget. Driftsäkert dessutom. Kompressor får någon annan uttala sig om.
 

snötoken

Välkänd medlem
2 mar 2012
1.150
111
63
Det beror på vilken typ av körning. Skråkörning, klättrande bland träd osv är kompressorn överlägsen. Vid klättring uppför de högsta fjällbranterna är det tvärt om.

Jag har kört båda och jag väljer kompressor framför turbo alla dagar i veckan. Men det är ju också en smaksak. Jag kommer inte överens med turbolagget, även om lagget är litet på nya kitten jämfört med gamla men det finns ändå tillräckligt för att jag ska störa mig på det. Med kompressor blir det allt på en gång.

Men det är hysteriskt kul att ösa på uppför fjället med turbo, det är inte frågan om man kommer upp. Snarare om man törs komma ner :D