Kompmätare ifrån biltema

Freddson

Välkänd medlem
6 mar 2009
1.018
0
36
Vaplan
Någon som har provat komptestaren ifrån biltema??
Funkar att lita på?
Eller bara skrot?
Någon här måste/bör ha provat!!:eyebrows:

Neko

Välkänd medlem
5 jun 2011
458
2
18
Vi har en äldre från biltema och den visade nästan exakt samma som en "märkes mätare" jag lånade, skiljde 0,5 till 1 skalstreck fast jag tror inte det berodde på mätaren för den dyra kunde visa samma efter någon mätning. Dock efter att ha legat oanvänd väldigt länge slutade backventilen att fungera så den läcker, men skulle tippa på att den går att få igång igen med lite smörja. För övrigt såg jag förut att biltema sålde en mätare som var exakt lika dan som grannens "dyra" mätare, till och med förpackningen var exakt likadan.

Edit: Kollade på biltema och dom har inte kvar "kopian" på grannens, var en svart förpackning till den. Dock fasligt lik biltemas 199:- mätare.

Freddson

Välkänd medlem
6 mar 2009
1.018
0
36
Vaplan
Ok låter ju bra..
Va ju där ihelgen å de ju som julafton går å plockar ur hyllorna,
Å då råkade de bli en sån utan eftertanke :)
Den låg i en svartväska,gängad å så följde de med en gummimuff.
Återstår att prova då.

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Jag har testat. Tyvärr kunde man inte gänga in den i tändstiftshålet. Det var inte bra så jag körde med gummipluppen istället.

Jag tror jag höll på en timme. (OBS: Detta var säkert 5 år sedan så ha lite förståelse för att jag var en helidiot på mekaniska grejer. Jag är numera bara halvidiot på mekaniska grejer) Ja och på en timme så hade jag inte lyckats få den att visa samma värden två gånger hur många gånger jag än ansträngde mig. Sen läckte den och pyste lite men det är en annan sak. Så det slutade med att jag lämnade tillbaka den till biltema. Men nu när åren har gått så har tanken kommit att det kanske var ett sbk-problem med mätaren.

MattiasElg

Välkänd medlem
15 sept 2012
696
0
16
Ånge
Köpte en på biltema och den fungerar bra förutom att den läker lite någonstans så nålen sjunker sakta, har inte kollat upp vart men det är väll backventilen för man hör inget pysljud.

W

wettrob

Jag använder en sådan och den funkar då bra och visar jämt.