Kommer sent

Criss

Aktiv medlem
1 jan 2000
52
0
1
38
Jämtland
Har bytt motor fästena på min XC 600 -99, då de var helt av på ett ställe.
När det var trasigt växlade den dåligt, vilket ej är sån konstigt kanske =)
Förut dog den när man tryckte på fullt, det tog ett tag innan den "kom". Nu blev dem mycket bättre, men inte 100. Remmen är lite kass. Men rullarna i primären är det djupa spår i. Kan det inverka? Har köpt nya, men har ingen avdragare än. Men torde problemt lösas med nya rullar och rem?

Har ni lite att göra kan ni ju svara!
 

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
[Uppdaterat: Senast editerat den 09-Feb-03 kl 10:05 AM (CET)][Uppdaterat: Senast editerat den 09-Feb-03 kl 10:04 AM (CET)][Uppdaterat: Senast editerat den 09-Feb-03 kl 09:06 AM (CET)]Det är nog en trolig orsak,min maskin hade en bussning på ena rullen pajat och då vart den väldigt slö i början.Det räcker inte med en variator avdragare,du måste även ha
en hylsa till muttern som låser spindeln.
Samt en nyckel för att ta bort spindeln,delarna sitter väldigt hårt(Locktite 270) så du måste värma.Alla nycklar är special så har du inte tillgång till svarv och andra verkstadsprylar,så du kan göra verktygen själv,lämmna in.Man ska vara rättså
haj på mekning när man tar isär variatorn,
den är lätt att ha sönder. Lycka till.:)
mvh: Bosse...
 

Cruisers

Aktiv medlem
1 jan 2000
50
0
1
Har du köpt original repsats till variatorn?Det finns ju pirat ochså,betydligt billigare men betydligt sämre ochså,lyssna på bosse angående isärtagningen,bättre att lämna in den till nån som har kunskap samt verktyg,tänk sen på att köra in variatorn sen den är nyrepad annars är det lätt hänt att bussningar skär i hop.
 

Criss

Aktiv medlem
1 jan 2000
52
0
1
38
Jämtland
OK, tack för svaret Bosse.
Jag hörde mig för och de sa att man bara behövde variator avdragare för att byta rullarna... Men men.

Blir väl då att lämna in den då. Rullarna jag köpt är original allafall.

Tack för svaren!

MVH / LARS