Kom med förslag om skoter kring 20-40`

tenz

Välkänd medlem
26 apr 2009
170
0
6
Piteå
Tjenare

Har tidgare gjort några trådar och undrat om några olika skotrar men nu vill jag gärna ha nå förslag på vad för skoter man får för nå kring 20-40tusen men är inget stort fan av polaris. Men kom med förslag nästan inga är för dumma

Kommer med några själva, men om ni kommer med förslag skriv gärna vad som är bra/ dåligt med skotern

Lynx enduro 600/700 -01

Lynx enduro 500 -03

Arctic cat F6 ext -04


Kom med förslag


Mvh Tomas

 

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Är lite svårt att ge förslag när man inte vet vad maskinen ska användas till. Men på de alternativen du skrivit så ser de mest ut att vara led/lek. Kan de stämma? :hmmmm:
 

tenz

Välkänd medlem
26 apr 2009
170
0
6
Piteå
Är lite svårt att ge förslag när man inte vet vad maskinen ska användas till. Men på de alternativen du skrivit så ser de mest ut att vara led/lek. Kan de stämma? :hmmmm:

Glömde skriva det
Aa led och lek inge hoppande iaf.
 
Last edited:

tenz

Välkänd medlem
26 apr 2009
170
0
6
Piteå
är Skidoo DLX 700 -01 någonting att ha? Har inte hört så mkt om den men är de som mxz men med elstart å back någon annan skillnad? typ boggie eller nå sånt?
 

rabarberpappa

Välkänd medlem
16 maj 2009
104
0
6
Lynx Enduro 700 -01

Hmm kan inte komma på något annat. Köp enduron om du har pengar. kommer alltid till andra utkostnader + bensin.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.084
886
113
Stora Blåsjön
är Skidoo DLX 700 -01 någonting att ha? Har inte hört så mkt om den men är de som mxz men med elstart å back någon annan skillnad? typ boggie eller nå sånt?
Största skillnaden är att det sitter enklare gasdämpare på formula deluxe.
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
är Skidoo DLX 700 -01 någonting att ha? Har inte hört så mkt om den men är de som mxz men med elstart å back någon annan skillnad? typ boggie eller nå sånt?
Sämre dämpare är enda nackdelen. Resten är bara fördelar, billigare försäkring, mindre våldade och mera utrustning. Många som gått lite också eftersom gammelfolket köper dom. :)
Dämpare från en Mxz är inte svåra att hitta och ej heller dyra.
 

tenz

Välkänd medlem
26 apr 2009
170
0
6
Piteå
Sämre dämpare är enda nackdelen. Resten är bara fördelar, billigare försäkring, mindre våldade och mera utrustning. Många som gått lite också eftersom gammelfolket köper dom. :)
Dämpare från en Mxz är inte svåra att hitta och ej heller dyra.

okej, Får nog söka om man hittar några dämpare från Mxz borde dock bara lätt att hitta plus är det bra att ha back å elstart om man är slö:laugh:


Enduro 700-01 vet jag men dom ligger fortfarande lite högre pris om man ska köpa tex matta styrhöjare å sånt så blir det mycket dyrare:hmmmm2:
 

tenz

Välkänd medlem
26 apr 2009
170
0
6
Piteå
Edge 600?
En bra skoter i alla väder som nästan aldrig krånglar!

Nja inte så sugen på en Edge 600 en polare har en sån då vi var till fjällen var dom tvungen att meka varje dag. Är mest inne på skidoo, lynx eller kanske någon arctic cat
 

ENordstrom

Välkänd medlem
20 nov 2006
1.126
0
36
Skellefteå
Då måste han ha fått tag på ett väldigt dåligt exemplar...
Edge är en riktigt fin skoter:) höll själv på att köpa en sådan precis innan jag slog till på Raven.
 

tenz

Välkänd medlem
26 apr 2009
170
0
6
Piteå
Då måste han ha fått tag på ett väldigt dåligt exemplar...
Edge är en riktigt fin skoter:) höll själv på att köpa en sådan precis innan jag slog till på Raven.

Okej men funderar på en Skidoo DLX och sen köpa nya dämpare så har jag nog en skoter som lätt duger åt mig.
Visst behöver jag inte nonslip drivhjul om jag köper en 38mm matta?
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Okej men funderar på en Skidoo DLX och sen köpa nya dämpare så har jag nog en skoter som lätt duger åt mig.
Visst behöver jag inte nonslip drivhjul om jag köper en 38mm matta?
Nix, jag har 38 och vanliga och det rappar inte.