Kolvar & annat Service..

Powerspec

Välkänd medlem
22 jan 2010
122
0
6
Malung
Hejsan, Till sommaren ska jag byta kolvar i min 600 SDI -05..
Å Jag undrar vilka som passar dessa http://www.skoterdelen.com/default.aspx?main=/kolv-ski-doorotax-p-19512-c-1264.aspx
Står de ju att passar till 600 H.O. vattenkyld 03-07.
Då tänkte jag om det är nån skillnad på dom som har RER?
Och skillnad mellan SDI och förgasare?..

Sen när man ända skruvar med motorn e de väl lika bra att byta Alla lager? Känns konstigt att bara byta fett i dom..
Ska variatorer och nåt renoveras?
Något annat?

Tacksam för alla svar :)

OBS SKICKA INTE NÅN .PDF LÄNK!
 
N

N_w

snälla köp inte pirat kolvar!, jag gjorde det misstaget i vinter den skar efter 50mil utan anledning rikligt med soppa, inge tjuvluft osv, stumma typ 1-2min sen skar den bara, gammla kolvarna plågade jag konstant än fast de hade gått 700mil.. kosta på original!,

variatorerna kan man ju kolla genom att se till att bussningarna nere på armarna till tra armen inte glappar..
 

Jääpääh

Välkänd medlem
18 sept 2009
644
3
16
Malungsfors
Både HO motorn och din SDI har ju rer :p Bara 440 som inte har!

OCh där hör du om dina tänkta kolv köp :p Om du ska köpa pirat ska du köpa av ett välkänt märke :)
 

Powerspec

Välkänd medlem
22 jan 2010
122
0
6
Malung
snälla köp inte pirat kolvar!, jag gjorde det misstaget i vinter den skar efter 50mil utan anledning rikligt med soppa, inge tjuvluft osv, stumma typ 1-2min sen skar den bara, gammla kolvarna plågade jag konstant än fast de hade gått 700mil.. kosta på original!,

variatorerna kan man ju kolla genom att se till att bussningarna nere på armarna till tra armen inte glappar..
Okej, Vart hittar man äkta kolvar? :)
Okej :) Tack för svar :p


Både HO motorn och din SDI har ju rer :p Bara 440 som inte har!

OCh där hör du om dina tänkta kolv köp :p Om du ska köpa pirat ska du köpa av ett välkänt märke :)
Ja de vet jag väl? :p

Jaja men Manno körde ju pirat i 500-600mil :)
 

Jääpääh

Välkänd medlem
18 sept 2009
644
3
16
Malungsfors
Okej, Vart hittar man äkta kolvar? :)
Okej :) Tack för svar :p




Ja de vet jag väl? :p

Jaja men Manno körde ju pirat i 500-600mil :)
Men manno körde på bra piratkolvar ;D Finns ju billigt skit också å det körde då inte han ;D Ja men varför frågar du om det är annorlunda utan rer då? ;D
 
N

N_w

ÅF till ski-doo/lynx men är beredd på att kolvarna kommer kosta dig 4000kr
exklusiv nållager, Du ska tare jävligt lugnt när du demonterar gammkolvarna för det är lösa nållager i din motor, så täck för motorn ordentligt. :hello:
 

Powerspec

Välkänd medlem
22 jan 2010
122
0
6
Malung
Men manno körde på bra piratkolvar ;D Finns ju billigt skit också å det körde då inte han ;D Ja men varför frågar du om det är annorlunda utan rer då? ;D
Ja de tänkte ju jag å göra? :p
Jo men när de inte stog till Rer i texten så tänkte jag om de va nå annat kabba :p


ÅF till ski-doo/lynx men är beredd på att kolvarna kommer kosta dig 4000kr
exklusiv nållager, Du ska tare jävligt lugnt när du demonterar gammkolvarna för det är lösa nållager i din motor, så täck för motorn ordentligt. :hello:
Okej :O Dyrt :p Ja de ska jag tänka på :)