kokpunkt F7 motor

Error^

Välkänd medlem
5 nov 2007
366
0
16
www.pixbox.se
Hej. Som rubriken lyder, har köpt en snopro 440 med en f7motor i men finns inga mätare överhuvudtaget på 440in så jag tänkte montera dit en varvräknare och även en tempmätare men vet inte vad det är för kokpunkt/normal arbetstemp på just f7 motorn så därför frågar jag, skulle inte vara så kul om motorn värmenyper.
mvh
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
kokpunkt vet jag inte gissar på 115-120 grader , termostaten öppnar runt 30 c och ju närmare man man kan ligga desto bättre , normal temp för mig i puder ligger runt 40 c , checkengine blinkar vid 80 c och lyser konstant vid 93 c , motorn varmnyper inte av hög vatten temp , tändningen sänks och ecun fetar på då tempen stiger , då du kokar ur vattnet går de sönder , en maskin som inte sänker effekten vid hög temp spikar lättare sönder ....
 

Error^

Välkänd medlem
5 nov 2007
366
0
16
www.pixbox.se
Okej. Frågan är ju om man ska försöka få tag i en orginalmätare från en f7a eller om man ska köpa en boondockerbox och koppla in istället?
 

JohanL_EFI

Välkänd medlem
13 feb 2009
922
0
16
Örnsköldsvik
Om du klarar dig utan tempmätare.. Varför inte bara sätta in en kontrollampa och en tempvakt som sluter kretsen och tänder varningslampan när den är varm?
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
en boondockerbox har inget med varningslampor att göra , med den justerar man bränslet ... köp en mätare så har du både varv , eventuella felkoder och tempvarning