Knacksensor

srxOlsson

Välkänd medlem
1 jan 2000
187
1
16
51
Rimbo sweden
Tjenare igen:hello:
På min viper mountain Så blinkar d.c.s lampan till ibland
Jag har 155 munstycken i o tankar alltid 98.
Pratade med handlarn i dag där jag köpte skotern
O han sa att det är bättre att skotern går rent o inte surar som den har tendens att göra med orginal munstyckerna (156,3)
Och då kan det bli att lampan blinkar till i bland

Så har han rätt eller bör jag gå upp till 156,3 o hoppas att lampan inte blinkar?
Som det är nu så går den väldigt bra o surar ej vid krypkörning i non tät skog tex.
Men då retar man sig på att lampan blinkar till i bland

Vad göra tycker ni
 

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Åker hellre fett än att lita på något sånt där system.
Att den surar lite vid krypkörning skulle jag kunna leva med bara den går bra när jag vill ha min effekt.
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
För att avgöra om du har rätt munstycken kollar du på tändstiftens färg och på kolvspolning. Går motorn för fett tappar du också effekt...
 

dahakan

Medlem
16 nov 2008
24
0
1
hade samma problem på min började med å rengöra och justera förgasare men de hjälpte inte då rev jag upp avgasportarna och rengjorde dom (som var j***t skitiga) och vips var problemet löst med blinkande d.c.s lampa :rock:
 

Kodax

Välkänd medlem
24 sept 2008
170
0
6
Sundsvall
Avgas portarna är redan rengjorda men lampan blinkar änndå

Är den helt orginal annars? Jag har pipor på min Viper -04 den blinkar aldrig när ja kör sakta el så. Men om ja ligger på en sjö och håller fullt då börjar den blinka så fort ja släpper gasen försvinner det. Kör ja lungt så tänds den inte. Men håller ja stumt igen så tänds den efter ca 500-1000m. Jag fick det förklarat för mej att lampan kunde spöka lite när den är pipad ovs. Klart man ska hålla koll på det men nån som vart med om detta fenomen?
 

srxOlsson

Välkänd medlem
1 jan 2000
187
1
16
51
Rimbo sweden
Det har suttit pipor på den men jag har bytt tillbaks till orginal
Det är därför jag har 155 munstycken i för handlarn hadde inga orginal hemma
Det är så olika när den tänds ibland när man krypkört en bit o sen kommer ut på en myr o drar på så kan den tändas
Och nästa gång kan man köra på en sjö o ligga på 8000 varv 5-600 meter och då kan den blinka till
 

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
Det har suttit pipor på den men jag har bytt tillbaks till orginal
Det är därför jag har 155 munstycken i för handlarn hadde inga orginal hemma
Det är så olika när den tänds ibland när man krypkört en bit o sen kommer ut på en myr o drar på så kan den tändas
Och nästa gång kan man köra på en sjö o ligga på 8000 varv 5-600 meter och då kan den blinka till
Låter ju precis som på min indy 500 sks efi.. fast på min tänds templampan och den börjar "bööa" i 1 - 2 sekunder :O