Knacksensor X-RS 800 -10?!

snopro700

Välkänd medlem
24 nov 2008
471
1
18
Om knacksensorn varit aktiverad 3 ggr, ställs tändningen ner permanent tills man nollställer den hos ÅF med deras dator?

Min XP -10 "som den ska" direkt när den varit på service, men efter nån mil gick den skit igen och det känns som det fattas 20hk. Har kört hela helgen med en som har en likadan maskin och skillnaden på motorerna är som natt och dag.

Någon som har några tips vad som är galet !?

Tacksam för svar! mvh
 
R

RevMan

ska bara vara att stänga av motorn och starta igen för att den ska nollställas om du har senaste programvaran,
står det knock i displayen? nån felkod?
 

snopro700

Välkänd medlem
24 nov 2008
471
1
18
Nä det stod inget på displayen! ÅF sa att det var en felkod på den när han kopplade upp den till sin pc. Efter han nollställde gick den fint några mil, senare samma dag började den gå kasst =/ Kan den få tjuvluft så den går snålt och spikar? Eller kan det vara något annat? Den känns bara helt orkeslös, varvade ca 7800 i puder vilket "steg" på TRA jag än hade på.. Kompisen har en likadan, körde förbi på rullen när jag hade problem att ta mig fram.
 

Mulle

Välkänd medlem
2 mar 2005
498
0
16
Mora
-10 har inte det problemet. Samma felkod som handlaren ser kan du själv få fram i hastighetsmätaren, håll M inne samtidigt som du trycker på hel o halvljus kontakten.
Utan att egentligen veta är nog första felsökning att skruva av locket till Rave porten,eller bara att kolla i springan i locket med ficklampa.
Med hjälpreda som sköter gasen, tittar du hela tiden på "bälggummit", vid start och tomgång ska den åka ner, 5-6000 varv 1/4 gas ska den upp till mitten läge och fullgas helt upp. (fullgas en halv sekund räcker) Din symtom är att den står i neutralt mittenläge hela tiden.