Knäskydd

wildcat -94

Välkänd medlem
16 dec 2006
244
0
16
51
Snart dax för en knäoperation..mitt i säsongen!
Beställde Skinz kneepads från Usa men det blev inte levererat enl.plan.
Har ni något bra förslag hur man kan lösa det på något snabbt sätt.
Har en XF och man slår banne mig i knäna hela tiden.
Har hört att AC egna är kass....åsikt?
Tacksamt för förslag på lösning.
 

kallholmen

Välkänd medlem
14 feb 2013
1.019
6
38
Sthlm
Överlägset bäst är Unihook knäskydd för innebandymålvakter. Sitter som gjutet och du kan sopa knäet i vilken kant som helst utan problem.
 

MattiasElg

Välkänd medlem
15 sept 2012
696
0
16
Ånge
Varför använder du inte ett par lite dyrare men ledade knäskydd som även stabiliserar upp dit knä om det är dåligt? Har själv opererat knäet och tappat stabilitet i det men med ordentliga knäskydd märker jag knappt av det :)
 

wildcat -94

Välkänd medlem
16 dec 2006
244
0
16
51
Tack för snabba svar!
Vad heter dina skydd?

Japp jag menade sånna som man monterar fast.
Men skydd som man bär på kroppen skyddar ju även om man skulle fara av...

[QhUOTE=MattiasElg;552460]Varför använder du inte ett par lite dyrare men ledade knäskydd som även stabiliserar upp dit knä om det är dåligt? Har själv opererat knäet och tappat stabilitet i det men med ordentliga knäskydd märker jag knappt av det :)[/QUOTE]
 

wildcat -94

Välkänd medlem
16 dec 2006
244
0
16
51
Jag får fara och prova lite modeller, fanns en uppsjö när man börjar leta.
 

JohanL_EFI

Välkänd medlem
13 feb 2009
922
0
16
Örnsköldsvik
Jag köpte arctics egna till M800 an.
Första intrycket när dom låg där i förpackningen var llite blandat. Tvekade till och med att montera dom först.

Men provade med tjep först och när dom var på plats riktigt oj oj oj vad bra. Skulle inte vilja vara utan.
 

wildcat -94

Välkänd medlem
16 dec 2006
244
0
16
51
Läst lite om ACs egna men många säger att dom lossnar lätt och att Skinz skulle vara bättre.
Kanske blir både på knäna och på skotern.


Jag köpte arctics egna till M800 an.
Första intrycket när dom låg där i förpackningen var llite blandat. Tvekade till och med att montera dom först.

Men provade med tjep först och när dom var på plats riktigt oj oj oj vad bra. Skulle inte vilja vara utan.