knäckt tunnel vector mtn:(

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
om dom måste förstärkas.varför har dom inte förstärkning från fabrik då?

hadde jag vetat att den var tvungen att vara förstärkt för ledkörning så hadde jag givetvis.
fixxat förstärkningar till den.men pratade med dom på yamaha och dom vill ju helt ignorera att dom sa att den skulle hålla när jag köppte den.och då berättade jag EXAKT hur jag behandlar skotrarna.

men han snackade om förstärkningar som sitter på rx1an.
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
ja inte fan tänker jag betala för det;)

eftersom dom inte monterade det vid försäkringsjobbet så får dom betala det själva.
less på att betala för uppdateringar fastän dom lovat att det ska fungera original.
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Kolla i USA efter recalls. Se till att du får alla fixar om du hittar nåt.
Yamaha i Sverige är inte med alls i matchen utan tycker kunderna ska stå för allt. Även om det är fel redan från start.
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
så nu har den fått förstärkningar från rx1 och ombyggda fjädrar i boggien......


får se om det går bättre nu.annars får det bli fjädrar från venture.........men då blir den stumm
 

woll

Välkänd medlem
2 feb 2008
104
0
6
hoppas det blir bra nu så du inte blir bortskrämd från din 4 petare.:rolleyes:
 

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Verkar som det inte bara är jag som fått en spricka i tunneln på vectorn (RS Vector mtn -07).

Såg i våras att det blivit en ca 5cm lång spricka bakom plasten för kylslangen på högersida. Tunneln har också blivit väldigt bucklig runt bakre boggieinfästningen.




Vilka förstärkningar? bild, artikel-nummer?

Tacksam för svar
Jag har precis rivit min -05a efter att jag såg en spricka, återkommer imorgon eller söndag med bilder och text om hur jag fixade mina sprickor.
 
Last edited: