Knäckt boggie SRX

RrK

Välkänd medlem
28 sept 2010
101
0
16
Finland
Någon som har råkat ut för något liknande? Att w-armen brukar spricka vet jag men här fattas det till och med delar av den.



 

SRX-OLSEN

Välkänd medlem
5 dec 2009
164
0
6
Östersund
det spricker först, sen går de sönder. sen går det sönder jättemycket...
allt beror på hur länge man kör med skadan innan man åtgärdar den....
 

BOLIN_

Aktiv medlem
18 jan 2011
78
0
6
Gislaved
det spricker först, sen går de sönder. sen går det sönder jättemycket...
allt beror på hur länge man kör med skadan innan man åtgärdar den....
Jag märkte ingenting förrens skotern sjönk ihop på leden när jag körde lugnt med en polare bakom, vart jävligt förvånad faktiskt! :/
 

SRX-OLSEN

Välkänd medlem
5 dec 2009
164
0
6
Östersund
Jag märkte ingenting förrens skotern sjönk ihop på leden när jag körde lugnt med en polare bakom, vart jävligt förvånad faktiskt! :/
jag märkte på min att den "kändes sne" när jag svängde runt på gården, osså lät det som jag hade en pinne i boggien som slog emot varje mattvarv..
men jag blev oxå lite förvånad när jag såg att min hade trillat ihop på ena sidan.

det jag menade var att ser man det i tid har den bara spruckit, det hände mig ca:500mil innan och då svetsa jag ihop den.
 

BOLIN_

Aktiv medlem
18 jan 2011
78
0
6
Gislaved
jag märkte på min att den "kändes sne" när jag svängde runt på gården, osså lät det som jag hade en pinne i boggien som slog emot varje mattvarv..
men jag blev oxå lite förvånad när jag såg att min hade trillat ihop på ena sidan.

det jag menade var att ser man det i tid har den bara spruckit, det hände mig ca:500mil innan och då svetsa jag ihop den.
Okej, på min blev det ett boggiebyte till en Lynx RCG-boggie, ska bli kul i vår och se hur skotern går i pudret med nya boggien :)