Knäcka mattan?

6 mar 2009
20
0
1
33
Kiruna
Hej, jag har nu byggt en "bakaxel" till min renegade så vändhjulen sitter inne i boggin, Jag har fått tips att inte lägga på den, Pga att: Mattan kan knäckas om man kör på rullen om den böjs, (inte själva mattan men dom där stråna där inne) & att skotern blir alldeles för vinglig på rullen också när denna ombyggnation görs? Jag vet att både polaris & arctic har såhär original på vissa modeller men har dom något specillt i boggin lr dylikt för det? Tacksam för svar =) :hmmmm:
 

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Det fungerar på F-modellerna och andra modeller som är ombyggda, så varför skulle det inte fungera på din?
 

jocke_91

Välkänd medlem
12 feb 2008
499
0
16
Nyland
de är ju så lite utav mattan som sticker ut så de borde väll funka. för du kör ju i snö när du kör på rullen så de är ju fortfarande mjukt under lag!
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
AC har väl smalare mattor och därmed inte lika känsliga för brott på ribborna, om det nu finns risk för det..

Menar att det är ju mycket lättare att bryta av tex en lång kvist, jämfört med en kort..Bara en tanke.
 

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
att man har vändhjulen innanför boggie skenorna e om man landar snett vid ett hopp vid typ skotercross så man inte knäcker nått. allt enl a-c tekniker på utb dom hade då dom lanserade värstingen till säsong 07.

Sen om matan mår bra e en annan sak.
 
6 mar 2009
20
0
1
33
Kiruna
att man har vändhjulen innanför boggie skenorna e om man landar snett vid ett hopp vid typ skotercross så man inte knäcker nått. allt enl a-c tekniker på utb dom hade då dom lanserade värstingen till säsong 07.

Sen om matan mår bra e en annan sak.

Okej, men det är juh rätt logiskt också =) jo det är en annan sak, ser juh om min nuvarnade matta håller ska köpa ny till sommarn så om de inte funkat lägger jag tillbaka =) men hittils verkar det funka!:eek:
 
6 mar 2009
20
0
1
33
Kiruna
AC har väl smalare mattor och därmed inte lika känsliga för brott på ribborna, om det nu finns risk för det..

Menar att det är ju mycket lättare att bryta av tex en lång kvist, jämfört med en kort..Bara en tanke.
Jo det är juh sant men tror dom är rätt tåliga så =)
 

Easy360s

Välkänd medlem
Så du har inte bara tagit bort dom yttre vändhjulen? utan byggt om hela axeln? så alla boggie hjul sitter kvar bara att dom yttre är in flyttade? Hur gjorde du? kapade du bara ur en bit av axeln och svetsade ihop den sen? vor kul att veta då jag är intresserad av att göra samma sak. :D