klim usa

jani8

Välkänd medlem
31 maj 2012
194
1
18
byske
beställde ett par klim skor från usa och fick dom med posten nu i veckan,
totalt jävla värdelöst att beställa därifrån tack vare tullen och svenska postens avgifter
 
K

krickus

Ska man handla från USA får man handla lite mer än ett par Boots om det ska bli lönsamt. Jag brukar handla från bto sports, där är det fraktfritt över 800 $. Det jag handlar brukar bli ca 50% billigare momsat och hemma.
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Det kan vara svårt att hitta en handlare som är villig att skicka Klim-produkter pga exportförbudet som dom hittat på...

Har du handlat nyligen hos bto?
 
K

krickus

Det kan vara svårt att hitta en handlare som är villig att skicka Klim-produkter pga exportförbudet som dom hittat på...

Har du handlat nyligen hos bto?
Ja, jag handlar där rätt ofta, och nej dem skriver inte ner beloppet längre, men det blir billigare ändå.
 

BMR

Välkänd medlem
8 nov 2007
268
0
16
Enklast är väl att beställa till viabox.com så märker dom om värdet på paketet till vad du vill. Speciellt om man beställer från flera olika sidor så samlar dom ihop ordrarna till ett paket och skickar. Sparade ca 2500:- på ett keweenaw ställ efter frakt, moms och tull mot att handla i Sverige.
 

jani8

Välkänd medlem
31 maj 2012
194
1
18
byske
nej dyrare blev det inte iallafall , 200 kr billigare än i sverige tycker då jag är för liten vinst
 

Silverklint

Välkänd medlem
12 jan 2014
198
0
6
Vallentuna
Det man kan försöka med är att dom ska skriva att det är en begagnad vara. då slipper man momsen ;) funkar när man beställer bågskyttematerial.