Klackar på ZXChassit?

F

Fredrikkoraudi

Hejho igen, 2 trådar på samma eftermiddag, tänk va frågvis man kan vara ibland :)

Jag har hela halva dagen suttit och läst i trådar "Hur får jag mera res?!" och då säger några, ta bort klackarna i boggien!

En kille hade ritat i pixbox hur det såg ut på REVchassit... min fråga, finns dessa på ZXchassit? Och vars sitter dessa isf? Har dom samma funktion som på REVchassit? Jag har lite svårt att inspektera själv när den står 1 mil bort :D

Ska låta dessa sitta kvar men nicke nyfiken kliar mig i nacken och funderar :)
 

KimAlexander

Välkänd medlem
14 jan 2005
894
0
16
Gällivare
Har för mig att summiten inte har klackar eftersom dessa tydligen ska hålla skidorna så högt som möjligt för bättre flyt i snö. : ) men ´mxz/renegade osv har klackar eftersom "man vill" ha skidorna i marken när man piskar led som dessa är mera utformade till.
 

Granberg

Välkänd medlem
17 okt 2006
919
0
16
Arvidsjaur
Jag vet inte hur ski-doos boggie på zx-chassit ser ut med i allmänhet så brukar inte "mountain" skotrar ha några klackar.
 

metrax

Aktiv medlem
19 nov 2007
64
0
6
Boden
jag förstår inte iaf .. jag har ställt dämpare och allt , ändrat klackar osv till minst motstånd men ändå vill inte min mxz 700 -00 riktigt lyfta skidorna ordentligt!
 
F

Fredrikkoraudi

Du ser, då har Summiten inga klackar :D

Man blir väl lite bortskämd å vill resa lite, bara det :D
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
har kört en mxz 600 med borttaget bakre "genomslagsgummin".
gick utan problem att dra upp den på BÅGEN efter israkan med 5cm packad snö på.

helt orignal var den annars.

så tror folket måste vara jävligt dåliga på det eller så är ni för lätta
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik

De där är iallafall det jag fått lära mig att det är :)
Lånar tråden lite, följde med ett verktyg till 440'in där man kan vrida på den där "klossen". Min är vreden så att dom tjocka sidorana tar emot dvsc den kan inte röra sig så mycket fram och tillbaka. Men vad har denna inställning för inverkan på boggin ?? skulle gissa på vikförskjutning eller ??:confused:
 

summit 800ho

Välkänd medlem
25 sept 2007
538
0
16
Hejho igen, 2 trådar på samma eftermiddag, tänk va frågvis man kan vara ibland :)

Jag har hela halva dagen suttit och läst i trådar "Hur får jag mera res?!" och då säger några, ta bort klackarna i boggien!

En kille hade ritat i pixbox hur det såg ut på REVchassit... min fråga, finns dessa på ZXchassit? Och vars sitter dessa isf? Har dom samma funktion som på REVchassit? Jag har lite svårt att inspektera själv när den står 1 mil bort :D

Ska låta dessa sitta kvar men nicke nyfiken kliar mig i nacken och funderar :)
zx chassit har klackar men inte på summitmoddellerna
 

TLK

Välkänd medlem
27 dec 2007
350
0
16
Gällivare
Du kan helt enkelt plocka bort dessa klossar, det får skotern att bli mycket mer resvillig i alla lägen..
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Men om han plockar bort klackarna så får han väll XP res ??

Att han kan ligga 100 på isen å nypa fullt så har han nästan hela mattan i marken å medarna en halv meter uppe i luften.

Så blev det för mig när jag tog bort klackarna på min Zr 900..dom åkte på ganska fort igen för bara man satte sig på den blev den jä***** mkt lägre än när klackarna var i.
 

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Men om han plockar bort klackarna så får han väll XP res ??

Att han kan ligga 100 på isen å nypa fullt så har han nästan hela mattan i marken å medarna en halv meter uppe i luften.

Så blev det för mig när jag tog bort klackarna på min Zr 900..dom åkte på ganska fort igen för bara man satte sig på den blev den jä***** mkt lägre än när klackarna var i.
Kan mycket väl vara så, men xp'n kan göra riktiga res också, alltså med bara vändhjulen i backen
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Joo men inte som den är direkt från firman..man måste spänna dämparna.

Jag känner 2st som har varsin XP..å båda har spännt boogie dämparna max å bara en av dom får riktiga res, den andra får bara upp medarna medans nästan hela mattan är i marken. Båda har 600.