Klä om dynan?

Psycho_surfer

Aktiv medlem
8 apr 2006
54
0
1
Strömsund
Hej!

Jag tänkte kolla om det är nån som vet om nått ställe kring Östersund som klär om skoterdynor, eller om det är nån som har en enkeldyna till en Polaris RXL, har en kompis som skulle behöva göra nått åt sin dyna.
 

svampen

Välkänd medlem
14 nov 2007
132
0
6
östersund/lit
prova gå till nån skomakare eller liknande som håller på med sånna material!! min morsa klädde om en kompis dyna. de dög men vart ju inte lika snyggt som orginal..
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Som svampen säger prova med någon skomakare, har själv gjort det och vart bra resultat och billigt.
 

Notna_91

Välkänd medlem
15 dec 2006
268
1
16
Frösön
Är det dyrt? Vad kostar det att klä om en dyna?. Dynan jag undrar över sitter på en lynx gls 3500 -93, så det är inga konstigheter.
 

forden34

Välkänd medlem
28 okt 2006
248
0
16
Ta kontakt med Sybos sadelmakeri, han har klätt om mina dynor för bra peng, då fär man som man vill ha det.
Googla efter hans sida, där hittar du allt möjligt som han har gjort.
 

Notna_91

Välkänd medlem
15 dec 2006
268
1
16
Frösön
Oj :) Det lät billigt :D Jag får kolla upp det !

Synd bara att företaget ligger i stockholm :( Lär ju kosta en del att skicka ner en dyna din, jag ska kika om det finns nån möjlighet här i Östersund :)
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Finns en firma som klär om möbler nån gata nedanför gamla systemet husen närmast österäng. Var där och servade en dator så jag vet inga priser eller om de ens gör det men det är ett tips iaf :)
 
Last edited:

Notna_91

Välkänd medlem
15 dec 2006
268
1
16
Frösön
Okej, alltså precis hitom österäng?? Sett från stan.... :) Jag har sett att det står en skylt vid gamla vägen mot brunflo med, där det står sadelmakeri. Har dock sett lite dött ut, men jag vet inte jag, det kanske finns liv där :D

Annars lär väl en skomakare kunna klä om en dyna med?

/Anton
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Okej, alltså precis hitom österäng?? Sett från stan.... :) Jag har sett att det står en skylt vid gamla vägen mot brunflo med, där det står sadelmakeri. Har dock sett lite dött ut, men jag vet inte jag, det kanske finns liv där :D

Annars lär väl en skomakare kunna klä om en dyna med?

/Anton
Jo österäng, vette fan varför jag skrev kyrkparken :p
Sök lite i telefonkatalogen o ring runt annars...