King cat 900 goes wild! LAZY CAT

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Tjenare skoter freaks !! :nuts:

Tänkte efter lite om och men ändå dela med mig av mitt projekt även detta härliga år.

Som ni kanske vet vid de här laget så gillar ju jag att modda litegrann :amuse:

Så det är bara att hänga med under sommarn, hösten & vinter och se vad de blir av den maskin jag har valt att döpa till LAZY CAT !

Då drar vi igång ! :nuts:

Innan jag satte mina verktyg i Lazy Cat så såg den ut ungefär såhär..



Nedstrippningen har påbörjats och är snart slutförd, skall endast borra de sista nitarna, iprincip..



Jag har någorlunda klart för mig vad som kommer att göras, men vi tar de eftersom för de ändras lite från dag till dag, pengarna styr de mesta!

:nuts:
 
Last edited:

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
En dyna har jag börjat att bygga, tänkt att se ut ungefär som den nyaste M-serie dynan.

Inte riktigt färdig än, ska sedan lämna in den för att få den klädd.





Den känns bra mycket bättre en original "svampen", får en bra mycket skönare körställning nu.

Då jag endast skickade cylindrar, toppar och APV portar på portning så tänkte jag att jag portar blocket själv, det är nu gjort så bilder följer.





Putsade även till reddblads stödet för att inte blockera bakre spolporten.



Bild uppifrån på spolporten med tillputtsat reedblands stöd.



Original såg de ut så här vid spolporten...

 
Last edited:

Xion

Välkänd medlem
23 aug 2009
1.045
3
16
Kiruna
Fan vad kul med ett nytt projekt :D
Det suger lite i fingrarna ska jag säga :)
Lycka till, ser bra ut än så länge :)
 

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Fan vad kul med ett nytt projekt :D
Det suger lite i fingrarna ska jag säga :)
Lycka till, ser bra ut än så länge :)
Men va roligt att du tycker de! :D
De är ju rätt kul att skruva lite, iallafall när de gäller självman förbättringsskruvning :nuts: hahaha!

Man tackar och bockar, det återstår att se vad jag kan åstakomma denna gång ;)
 

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
är projektet helt nere eller är det bara ett litet upphåll?..
Nej satan, de är fullt upp i mitt garage, bara de att jag knappt haft tid att ta kort, allt går utav bara farten :nuts:

Kan säga att dynan är inlämnad hos Hanngrens sadelmakeri i Sundsvall, och beräknas vara klar inom en snar framtid..

Motorn kommer förhoppningsvis på torsdag om inget förutsatt inträffar.
Så en provstart kanske de blir till helgen som kommer :)

Annat som har hänt är att jag byggt om styrstången så den är framflyttad hela 25cm!! :nuts:

Har även bytt boggieskenorna till ett par M1000 från -07..
Sedan är jag upp i en affär med att köpa ett par Fox float, får se om affären blir klar..

Är även mitt upp i ett litet projekt i projektet som består av en egen framvagn, får se hur de blir..
Troligtvis blir de en kopia av originalet, anledning är att vänster armar va bra vridna och smärre omöjliga att rikta.

Ska se om jag lyckas fota lite så ska jag dela med mig :bigsmile:
 

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
vore ju faktiskt fint om man fick se bilder ;) minns ju hur pass tagen man blev av förra projektet så bilder tas ju emot!
 

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Jag tog mig i kragen och gick ut direkt för att fota..
Bilder åt folket!!

Just nu ser hon ut såhär.




Originaltunnel är återmonterad som synes, dels för att jag inte varit säker på om ekonomin håller för ett nytt tunnelprojekt och dels för att man måste ha både tid och ork, men troligtvis så kommer de både pengar och ett sug på att bygga tunnel inom en snar framtid, brukar oftast bli så :p


Tunneln kommer bli sjukt låång med den nya dynan, har för mig att jag mätte 115cm tom tunnel...

M1000 skenor + King Cat boggie ser ut så här.


Bild på min lilla körställningsmod.. Ser Stins detta så kanske han kan intyga att de är ganska snarlikt en M-serie, sjukt grym skillnad. Kommer bli najs att framföra en -04a med dagens körställning!! :nuts:


Slänger även in nån bild på mitt nya styre.




Hoppas det är något värt att se, blir väl lite mer mods framöver..
 

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
eeeheeee, just vad man ville se! man ska väl inte tänka såhär eftersom då är projektet färdigt men fan va ja längta till slutresultatet! :)
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Behåll originaltunnel och sätt betterboards i den ist. Monterade ett par för en vecka sen på en rmk, den senaste generationen BB är riktigt fina!!
 

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Behåll originaltunnel och sätt betterboards i den ist. Monterade ett par för en vecka sen på en rmk, den senaste generationen BB är riktigt fina!!
Jo jag har funderat på de, betterboards blir de helt klat, men finns såå många olika märken så de är svårt att bestämma sig för vilka man ska köpa, men är nog inne på CPC racings, dom ser fina ut och sägs hålla bra.
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Jag kör originalen hela vägen på fotsteg, och då är det BetterBoards som gäller. Har monterat och brukat sånna på MASSOR med maskiner, och alla är nöjda! :)